Björn Kellerth ny förhandlingschef på Polisförbundet

Ny förhandlingschef på Polisförbundet blir Björn Kellerth som idag är ledamot i förbundsstyrelsen och förbundsområde Stockholm.

Björn tillträder sin befattning på Polisförbundets kansli under sommaren.

-         Vi är mycket glada över att vår nya förhandlingschef snart är på plats. Björn har de egenskaper som krävs för att bidra till att förbättra våra medlemmars anställningsvillkor. Han har genom sin långa fackliga erfarenhet både ett bra kontaktnät och har visat prov på bred kunskap i de frågor som förbundet driver, säger Lena Nitz, ordförande i Polisförbundet.

-         Jag är glad och ser fram emot att få driva de frågor som berör våra medlemmars arbetsvillkor och hoppas kunna göra det på ett framgångsrikt sätt, säger Björn Kellerth.

Fakta om Björn
Björn Kellerth är polis sedan 1990
Bor i Sollentuna
Född 1967
Började arbeta fackligt 1993 och har jobbat fackligt på heltid sedan 1998.

Kontaktperson:
Hanna Hernefeldt
Informatör
0703- 99 86 00

Polisförbundet är ett fackförbund som organiserar de flesta yrkesverksamma poliser i Sverige. Vi har ca 20 500 aktiva medlemmar vilket inkluderar studerande vid polisutbildningarna. Dessutom har pensionerade poliser möjlighet att vara medlemmar i Polisförbundet. Cirka 1 300 förtroendevalda och 25 anställda arbetar med att skapa goda arbetsvillkor för medlemmarna genom medlemsservice, förhandlingar och påverkan av beslutsfattare på olika nivåer.