POLOPOLY LÄGGER GRUNDEN FÖR VÄSSAD WEBB HOS TV4

Report this content

TV4 väljer Polopolys content management-system som nav för sina nya digitala tjänster. Sveriges största kommersiella tv-kanal accelererar därmed sin framgångsrika satsning på att erbjuda konsumenterna största möjliga interaktivitet och valfrihet i tid, plats och innehåll.

TV4:s satsning på digitala tjänster är ambitiös och framgångsrik. Tv4.se är en av Sveriges största mediesajter, TV4 Anytime är landets största video-on-demand sajt och nya YouTube-konkurrenten Fejm-tv hade 750 000 filmvisningar redan de första två veckorna.

- TV-tittande flyttar till webben och tittaren blir besökare, säger Jan Rizvi, utvecklingschef på teknikavdelningen på TV4. I höstas slog Idol besöksrekord på tv4.se med över 20 miljoner visade klipp totalt. Webb-tv har redan slagit igenom och i år kommer mobil-tv. Vi vill nå fler besökare med spännande tjänster var de än befinner sig i tid och rum.

Under våren lanseras de första nya tjänsterna baserade på Polopolys Content Management-system.
- Vi har en längre tid letat efter en ny plattform för våra webbsatsningar, säger Jan Rizvi. Polopoly är den klart bästa lösningen för oss nu när vi snabbt vill utveckla nya tjänster och administrera välbesökta tv4.se.

- Vi ser ett ökat behov hos våra kunder att kunna bygga mer avancerade tjänster, säger Gustaf Sahlman, vd på Polopoly. TV4 satsar mycket aktivt på webben och vi är väldigt stolta över att de har valt Polopoly som plattform för sina framtida digitala satsningar.

För ytterligare information:
Gustaf Sahlman, vd Polopoly, +46 8 506 782 99, +46 70 447 8299
Jan Rizvi, utvecklingschef på teknikavdelningen på TV4, +46 8 459 4000, +46 70 243 7230