Armani satsar på Travel Collection - milstolpe för Polygiene

Polygiene har signerat kontrakt och börjar samarbete med det ikoniska italienska lyxvarumärket Armani. De första produkterna kommer att lanseras med Polygiene ViralOff® och ingår i Emporio Armani Travel Essentials Collection som kommer att lanseras till vår/sommar säsongen 2021.

Samarbetet kommer att utvecklas inför kommande säsonger och ytterligare kollektioner och Armani-varumärken, bland annat EA7, kommer att behandlas med Polygiene Stays Fresh lösningar.

”Vi har länge haft Armani som målbild inom mode och lifestyle och är därför mycket stolta att kunna presentera dem som partner till oss. Vi delar synen på de hållbarhetsutmaningar vi står inför och känner därför att Polygienes vision att få plagg att leva längre genom att hålla dem fräscha, ligger helt i linje med den målsättning Armani har. Mervärdet för kunden blir att plaggen både har ett antimikrobiellt skydd och kan tvättas mer sällan, vilket ökar livslängden ytterligare - något som blir användbart när vi börjar resa igen”, säger Ulrika Björk VD Polygiene.

”Filosofin som ligger till grund för mitt varumärke har alltid varit hållbarhet: genom mitt arbete erbjuder jag kläder som håller och kan bäras i många år [...]. Det är viktigt att inta en hållbar position nuförtiden. Frågan om etik kommer till och med före strategin. ” - Giorgio Armani

För mer information https://www.armani.com

Polygiene ViralOff skyddar behandlade tyger från bakteriell och viral kontaminering men skyddar inte mot infektion eller sjukdom.

Presskontakt: Ulrika Björk, ubj@polygiene.com, +46 70 921 12 75
För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Om Armani
Att vara ett varumärke som symboliserar mode och lyx för Armani-gruppen innebär att veta hur man skapar unika produkter, som kombinerar estetik, kvalitet och innovation med ett starkt värdesystem. Koncernen är inte bara känd för sin oöverträffade stil utan också för de principer som styr deras handlingar, vilka anges i deras etiska kod. Dessa principer bygger på övertygelsen om att hållbarhet först och främst innebär att skapa ett system som kan bestå genom tiden, med respekt för alla resurser som gruppen förbrukar och genom att vara medveten om att kommande generationers framtid beror på de val vi gör idag. Att förändra modebranschen är inte bara önskvärt, det är nödvändigt. Armani-koncernen avser att ge ett konkret bidrag, både direkt, genom att vidta åtgärder inom sin värdekedja och kollektivt genom att göra sina erfarenheter tillgängliga för initiativ från institutioner och affärsgrupper inom sektorn. Armani-koncernens åtagande för hållbarhet uttrycks i fem olika områden, som dagligen utvärderas och upprätthålls genom konkreta målsättningar: kunder, produktionskedjan, miljö, personal och samhället.

Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.