Ny CFO i Polygiene AB

Nina Forsvall har utsetts till ny Chief Financial Officer (CFO) i Polygiene AB.

Hon kommer närmast från Bühler Nordic där hon haft positionen som CFO. Forsvall har stor erfarenhet och väldokumenterade meriter från både entreprenörsdrivna bolag som Ipendo och Donya Labs - som visat mycket snabb tillväxt, samt större bolag som Awapatent och Bühler Nordic.

”Efter en omfattande rekryteringsprocess är jag nu mycket nöjd med tillsättningen av Nina Forsvall som ny CFO i bolaget”, säger Ulrika Björk, VD Polygiene AB. ”Hennes meriterande bakgrund i snabbväxande bolag i kombination med värdefulla personliga egenskaper, gör att hon kommer bli en mycket stor tillgång under Polygienes fortsatta resa framåt”, fortsätter hon.

Nina Forsvall påbörjar sin tjänst den 2 januari 2020.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 oktober 2019 kl 08.00 CET.

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från snabba konsumentvaror till något som håller längre. Vi behandlar kläder, produkter för hemmet och textilier så att du ska kunna känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 140 globala premium-varumärken har valt att använda Polygienes varumärke med sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.