Polygiene i strategisk allians med 8H, Kinas ledande e-handelsföretag inom madrasser och sängkläder

Polygiene samarbetar nu med 8H för att introducera Polygienes teknik för odörkontroll i 8H:s expansiva produktsortiment som inkluderar latexmadrasser, sängbottnar, bäddmadrasser, kuddar och övriga sängklädesprodukter.

Polygienes luktkontrollteknikologi som eliminerar oönskade dofter och håller materialet i sängkläderna fräscht och doftfritt kommer att ingå i hela 8H:s produktsortiment för latexmadrasser, latexkuddar samt i utvalda 8H soffor, sängklädesset och vadderade bäddmadrasser.

– Att säkerställa att kunder som använder 8H:s produkter kan njuta av åtta timmars bekväm sömn är vårt högsta mål, säger Li Yong, grundare och vd, 8H. Vårt partnerskap med Polygiene speglar det stora intresse som kinesiska konsumenter har av att upprätthålla sin hälsa och välbefinnande. Polygienes Odörkontrollsteknologi med sina antimikrobiella egenskaper är ett steg i rätt riktning när det gäller att uppfylla våra mål.

– Vi är väldigt nöjda med att kunna tillkännage vår strategiska allians med 8H och ser fram emot att arbeta tillsammans med 8H under de kommande åren, säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene. Ett samarbete med 8H, Kinas största och mest välkända leverantör av sängkläder, utlovar en lönsam affär med hänvisning till 8H:s framgångar av att kunna dra nytta av boomen inom e-handel där.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning och lagen om värdepappers­marknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 mars 2017 kl 08:45 CET.

För pressbilder och mer information besök www.polygiene.com/ir.

För mer information, kontakta:
Christian von Uthmann, vd, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com

Li Yong, CEO, 8H
Mobil: +86 18808058115, e-post: liyong@8hsleep.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över hundra internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Om 8H
8H är den ledande leverantören av smarta madrasser och innovativa lösningar för sängkläder i Kina. Företaget som grundades 2014 utvecklar, tillverkar och marknadsför smarta madrasser, kuddar och andra produkter. Företagets varumärkesportfölj innehåller många av de mest kända produkterna i Kina. Xiaomi, ett privatägt företag och en av Kinas största tillverkare av smarta telefoner och online-verksamhet har gjort betydande investeringar i 8H

Om oss

Polygiene är med den egenutvecklade behandlingen Odor Control Technology en världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, utrustning och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella varumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt Polygiene. Polygiene grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp och är baserat i Malmö.