Polygiene i strumpor från futuristiska sport style varumärket adidas by Y-3

Polygiene Stays Fresh technology finns nu i Y-3 Tech strumpor från high-end varumärket adidas by Y-3*. Varumärket är ett samarbete där den japanska modedesignern Yohji Yamamoto skapar revolutionerande kollektioner i samarbete med adidas för att producera futuristiska sportkläder som inte existerat tidigare.

"Det här varumärket flyttar verkligen gränserna för sportkläder och vi är väldigt glada att vara en del av denna typ av projekt och kollektioner och växer på så sätt inom nya områden hos adidas. Det är ett utmärkt sätt att få uppmärksamhet kring varumärket Polygiene inom nya områden i branschen", säger Haymo Strubel, Chief Sales Officer Polygiene

”Min önskan var och är att göra sportkläder eleganta och chica. adidas är en mycket personlig inspiration för mig ... det berikar mitt kreativa liv.”

- Yohji Yamamoto, 2011

*Y står för Yohji Yamamoto
3 representerar adidas tre ränder, och
- betecknar bindningen mellan de två

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premium-varumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.

Om oss

Polygiene är med den egenutvecklade behandlingen Odor Control Technology en världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, utrustning och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella varumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt Polygiene. Polygiene grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp och är baserat i Malmö.