Polygiene sluter avtal med Callaway Apparel Kabushiki Kaisha i Japan

Avtalet med Callaway Apparel Kabushiki Kaisha innebär att golfskjortor med Polygiene Stays Fresh technology kommer att lanseras i februari 2019. Callaway Apparel producerar golfkläder och golfutrustning i premiumsegmentet på den japanska marknaden.

”Vi är stolta över att nu kunna addera Callaway Apparel till vår partnerlista, ett varumärke med högt anseende och hög status globalt. Det är ett viktigt steg in i segmentet för golfkläder, där Polygienes funktionalitet passar perfekt”, säger Ulrika Björk, CEO Polygiene.

Om Callaway Apparel
Callaway Apparel Kabushiki Kaisha producerar golf- och fashionkläder med målet att skapa en ”Happy” livsstil. Företaget bildades genom samfinansiering och samarbete mellan Callaway Golf Kabushiki Kaisha och TSI Groove Sports Co., Ltd., under 2016. Callaway Golf Kabushiki Kaisha är ett japanskt dotterbolag till en av världens största tillverkare av golfklubbor, Callaway Golf Company i USA. TSI Groove Sports Co., Ltd. är å andra sidan ett företag som är anslutet till TSI Holdings Co., Ltd. i Japan, vilket i sin tur är noterat på 1st section of the Tokyo Stock Exchange.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.