Untitled lanserar funktionell business suit med Polygiene Stays Fresh Technology, för kvinnor i Japan

Untitled, ett av varumärkena i den japanska modegruppen World, lanserar en funktionell business suit.

Kostymen skapades för att uppfylla de krav kvinnor i karriären har på en jobbkostym - både att den ska vara mer bekväm och mer funktionell. Förutom Polygiene Stays Fresh teknologin, är kostymen tillverkad i 360 graders stretchmaterial och kan tvättas i maskin. I lanseringen ingår ett event, där den Polygiene-behandlade kostymen utsätts för ett test.

Eventet, Omotesando Suit Run Event, genomförs den 29 september i Tokyo. Omkring 50 kvinnor kommer att springa i kostymen längs huvudgatan i Omotesando, ett lyxigt modecentrum i Tokyo, medan de testar dess funktionalitet. Evenemanget kommer att spridas på sociala medier av influencers och deltagare som springer i kostymen.

Untitled har använt Polygiene Stays Fresh Technology sedan 2011 och volymerna har ökat för varje år.

Untitled website: https://store.world.co.jp/s/brand/untitled/feature/fps02/
Kampanjfilm Suit Run Event: https://store.world.co.jp/s/brand/untitled/feature/fps01/
The World Group website: http://corp.world.co.jp/english/

Om UNTITLED
UNTITLED är ett japanskt varumärke för dammode av FEELS INTERNATIONAL från World Group, ett av de dominerande “houses of brands” i Japan med totalt 60 varumärken.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premium-varumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.