Marks & Spencer introducerar Polygienes behandling på handdukar

Med början i oktober 2020 kommer Polygiene® att behandla Marks & Spencers kökshanddukar. Handdukarna behandlas med Polygiene stays fresh antimikrobiella teknik och är en del av M & S globalt distribuerade ”core programs”. Det prognostiserade ordervärdet på kökshanddukarna är 75 000 USD per år.

Även om detta program startade hos M & S Indien och ordervärdet är ganska blygsamt i detta skede, är det en del av ett större internationellt program av behandlade produkter - och fler produkter är redan under diskussion i skrivande stund.

"Vi ser detta som en spännande start på ett partnerskap med detta välrenommerade varumärke, och hoppas få se tillväxt inom deras hemtextilområde samt i andra kategorier framöver. Förändrade konsumentbeteenden på grund av pandemin med både ökad e-handel samt mer intresse för hemprodukter kan ge en extra knuff för denna typ av produkter. Dessutom kommer en antimikrobiell behandling i hemtextil att hålla dem fräscha längre och få dem att hålla längre också", lovar Ulrika Björk, VD Polygiene.

Den brittiska multinationella handelskedjan Marks & Spencer grundades 1884, är noterat på börsen London Stock Exchange (FTSE 250 Index) och hade en omsättning på över 10 miljarder GBP 2019.

För mer information: https://www.marksandspencer.com/

Presskontakt: Ulrika Björk, CEO ubj@polygiene.com, +46 70 921 12 75

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com

Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, produkter för hemmet och textilier så att du ska kunna känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 140 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke med sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.