Milstolpe för Polygiene Group när man lanserar med Adidas China för första gången

Adidas Terrex lanserar två kollektioner som är speciellt framtagna för den kinesiska marknaden, med Polygiene StayFresh-teknologi. Adidas Terrex är ett av fokusområdena för sportklädesjätten och ett exempel är de nya flaggskeppsbutikerna för Terrex i Shanghai och i München. Polygiene tillför värde till varumärket både vad gäller funktionalitet och hållbarhet, helt i linje med Adidas Terrex unga och miljömedvetna målgrupp av outdoor-entusiaster.

Adidas China, ett fristående dotterbolag i Adidas-koncernen, utvecklar sina egna kollektioner för den kinesiska marknaden och Polygiene finns i cirka 20 outdoor-plagg i de nya kollektionerna Traveler och Voyager. Produkterna presenteras på en landing page och i webbutik för Terrex produkter, i kampanjer och på WeChat med varumärkesvideor och andra key visuals. Planering för kommande kollektioner med Polygiene inom andra affärsområden är redan igång och prognoser är på plats för kommande säsonger.

"Vi är mycket stolta över att kunna meddela att partnerskapet med Adidas Kina nu är på plats och jag ser en stor potential i samarbetet med denna viktiga partner framöver. Vi ser ofta ökade försäljningsvolymer och fördjupade relationer när vi även arbetar direkt med fristående dotterbolag till stora globala varumärken, vilket är möjligt tack vare vår globala säljkår och närvaro. Dessutom är hållbarhetsvärdet av Polygiene-behandlade produkter helt i linje med såväl Adidas strategi som den kinesiska marknaden i stort", säger Ulrika Björk, VD Polygiene Group.

Mer information finns här

Ulrika Björk, VD, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig,
kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96