Nine West och Polygiene plagg sålde slut i framgångsrik koreansk Hyundai Home Shopping-kampanj

Den nya Polygiene-partnern Nine West Apparel lanserade nyligen en kollektion av New York Lounge Wear med Polygiene Stays Fresh-teknologi som såldes på Hyundai Home Shopping i Korea. Den framgångsrika kollektionen sålde snabbt slut och en ny kollektion planeras till höst- och vintersäsongen 2021.

Image©: Nine West Apparel

Det globala modemärket Nine West lanserade nyligen kläder för första gången i Korea. Kollektionen introducerades i samarbete med Luna, en välkänd medlem av den koreanska gruppen FX som deras musa, och presenterar en urban stil av loungewear. Nine West Apparel grundades i New York på 80-talet och ägs idag av Authentic Brands Group. Varumärket Nine West säljs under licens i Korea.

"Jag ser fram emot att utveckla samarbetet med detta välkända modevarumärke och ser en stor potential i de kommande säsongerna. Vi ser stark tillväxt i Korea och Asien i allmänhet och ser nu att marknaderna återhämtar sig efter denna turbulenta tid. Budskapet att tvätta mindre för mer långlivade produkter och mindre avfall, är lika relevant och viktigt fortfarande", säger Ulrika Björk VD Polygiene

"Nine Wests klädkollektioner, som startade i New York på 80-talet och har utvecklats med mode runt om i världen i nästan ett halvt sekel, har äntligen introducerats till Korea för första gången. Jag önskar lycka till och hoppas att ni blir de första som upplever det urbana känslan som överskrider tid och rum", säger Andy Lew International Director för Authentic Brands Group och Nine West Apparel.

Se inslaget från Hyundai Home Shopping TV här

Ulrika Björk, CEO, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, press officer,
kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.