Polygiene, Hiut Denim och intelligenta jeans

Den nya partnern Hiut Denim lanserar sina A-B commuter jeans i begränsade upplagor med Polygiene® Stays Fresh-teknologi. Jeansen har pendlarvänligt reflextryck, de håller sig fräscha, kan bäras riktigt länge och tvättas mindre - ett gemensamt mål för båda företagen.

Hiut Denim samarbetar med Polygiene för att få mervärdet av Polygiene Stays Fresh-teknologi som gör att jeansen håller sig fräscha, genom att eliminera bakterier som förr eller senare kommer att finnas i jeansen och framkalla lukt, men även lukter som kommer från omgivningen, som en osande restaurang eller cigarettrök. Allt i syfte att uppmuntra människor att försöka använda sina jeans så länge de kan utan att tvätta dem. Och användarna kan till och med gå med i deras No Wash Club, där startnivån är satt till minst 6 månader utan tvätt - allt för miljön och för de perfekta jeansen.

”Vi vill stå för så låg påverkan som möjligt och att producera stretchjeans gör avtryck. För att minska detta och förbättra produkten har vi valt att arbeta med Polygiene. Deras teknologi hjälper kunden att använda jeansen längre och tvätta mindre ’Wear More Wash Less’. Vi har valt att använda deras BioStatic- och OdorCrunch-teknik för att förbättra kvaliteten på jeansen. Vi planerar även att introducera denna produkt på andra produkter", säger Clare Hieatt, medgrundare på Hiut Denim

"Det här är ett litet och lovande varumärke som har satt ett mycket utmanande mål - att göra de bästa jeansen och få dem att hålla så länge som möjligt. Vi är glada över att samarbeta med dem och ser detta som ett långsiktigt partnerskap som säkert kommer att få uppmärksamhet i branschen. När det gäller hållbar användning och livscykelanalys vet vi att de tvättar man hoppar över, minskar miljöpåverkan avsevärt. Dessutom är det ett utmärkt exempel på hur vi kan förändra hur vi ser på jeans och plagg – från snabba förbrukningsvaror till hållbara produkter”, säger Ulrika Björk, VD Polygiene.

Om Hiut denim
Vi gör jeans. Det är allt. Inget annat. Inga distraktioner. Inget som stjäl vårt fokus. Vi kan inte vara bra på allt. Försöker inte erövra hela världen. Vi gör bara vårt bästa för att erövra vår del av den. Så varje dag kommer vi in och gör de bästa jeansen vi kan. Använder denim av bästa kvalitet. Skär dem med expertens öga. Och låter sedan våra "Grand Masters" bakom symaskinerna göra resten.Det finns en stor tillfredsställelse i att göra något bra, av så överlägsen kvalitet att du vet att det kommer att klara tidens tand. Det gör det hårda arbetet och besattheten över varje detalj värd all ansträngning. Det är vår belöning. Det är därför vi håller oss till att bara göra jeans. Japp, vi gör bara jeans. Det är allt.

För mer information: https://hiutdenim.co.uk/

Presskontakt Hiut Denim
sara@hiutdenim.co.uk, +44 (0)1239 612 469

Ulrika Björk, vd, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, presskontakt,
kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.