Polygiene adderar värde till varumärket Descente, som ingår i Anta Sports Products-koncernens omfattande portfölj

För vår- och sommarsäsongen 2021 lanserar Descente ett antal träningsprodukter för män och kvinnor med Polygiene® Stays Fresh BioStatic Technology, som kommer att säljas online och i butiker i Kina. Med dessa initiala order fokuserar man nu på det fortlöpande arbetet och ökande volymer från varumärket, som är välkänt på den kinesiska sport-marknaden.

Descente kommenterar: "Descente har under lång tid följt innovationer inom ny teknik, som är utformad för att driva utvecklingen framåt, med en strävan att skapa bättre sportkläder. Polygiene, som har sitt huvudkontor i Sverige, är världsledande inom Stays Fresh-teknologier och mycket kompatibla med Descente när det gäller hållbar utveckling och adderat värde för konsumenten, vilket är helt i linje med båda företagens långsiktiga utvecklingsmål. Kläder som behandlats med Polygiene antibakteriella teknologi förblir fräscha och luktfria, vilket avsevärt förbättrar konsumentens upplevelse av vår produkt. Detta samarbete är ännu ett exempel på Descentes tydliga och hängivna fokus på detaljer och funktion."

"Det är en milstolpe för oss att få tillföra värde till Descentes fantastiska produkter på den kinesiska marknaden. Det ger oss en möjlighet att tillsammans med Descente kunna sprida vårt hållbarhetsbudskap om att få plagg att leva längre tack vare vår Stays Fresh-teknologi och mindre tvättning, på denna stora och viktiga marknad, säger Ulrika Björk, vd för Polygiene.

Om Descente
Descente grundades i Osaka 1935. Ordet Descent är franska för "utförsåkning". Descentes logotyp i form av en pil – känd som "Spirit Mark" – representerar de grundläggande skidteknikerna för "schuss", "traverse" och "sideslip". Det står för Descentes varumärkes-DNA inom skidåkning och symboliserar Descentes djärva anda – alltid trogen sin ständiga strävan efter perfektion och samtida design. Descente står för prestanda och excellens. Från prisbelönt design, till koncept, införlivas banbrytande teknik, tyg, kvalitet och en passform som är oöverträffad. I över 80 år har Descente lett idrottsbranschen inom expertis, funktionalitet och innovation och utrustat miljontals idrottare. Descente kom officiellt in på den kinesiska marknaden 2016 och hade sitt huvudkontor i Shanghai. I slutet på räkenskapsåret 2019 öppnade Descente China 136 butiker i Kina med en försäljning på nästan 1 miljard RMB.

Information om Descente, läs här

Information om Anta Sports Products Group - en av världens största sportkoncerner, läs här

Ulrika Björk, vd, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig,
kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.comErik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.