Polygiene Americas utökar sin säljorganisation

Polygiene Group förstärker sin representation i region Americas och utökar med MTI New York som ny extern försäljningsagent, ansvarig för delstaterna New York och New Jersey.

MTI New York som nu ingår i Polygienes försäljningsnätverk är ledande inom hållbara och spårbara råvaror inom klädtillverkning. Med en målsättning att inkludera de tre viktiga delarna inom hållbarhet – ekonomi, socialt ansvar och miljömedvetenhet, är MTI ett perfekt tillskott för Polygiene.

Tommaso Rulli, VP för marknadsföring och försäljning hos MTI säger: "Vi är alla mycket glada över att kunna introducera Polygiene Stays Fresh-teknologier till våra kunder och tygproducenter, samt presentera det värde som Polygiene kan addera till en mängd produkter.”

”Samarbetet kommer att stärka vår närvaro i denna viktiga region ytterligare, där många beslutsfattare för nordamerikanska mode- och livsstilsvarumärken finns. Dessutom värdesätter vi vår gemensamma syn på vikten av hållbara lösningar för textilindustrin", säger Hans Bergman, VP Commercial Operations för Polygiene Americas.

För mer information: https://www.mtinewyork.com/

Presskontakter
Tomasso Rulli, VP Marketing & Sales MTI New York, tr@mtinewyork.com, +1 646 485 8792

Hans Bergman, VP Commercial Operations, Amerika, hans.bergman@polygiene.com, +1 514-506-4260
Kristina Kruhsberg, pressansvarig, kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 708 162196

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 300 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.