Polygiene anställer Markus Hefter, profil inom Sport & Outdoor

Polygiene tillkännager nu utnämningen av ISPO-veteranen Markus Hefter till kommersiell direktör för EMEA-regionen. Efter över 20 år av ledande roller inom live-kommunikations- och evenemangs-branschen ansluter han nu till teamet på Polygiene – hans senaste roll har varit som Exhibition Group Director för ISPO München, världens ledande mässa för sportbranschen, och OutDoor by ISPO, den största årliga europeiska mässan för friluftsliv. Som kommersiell direktör för EMEA kan han dra nytta av sitt omfattande nätverk och långa erfarenhet inom den globala Sport- & Outdoor-industrin. Han börjar sin tjänst i september.

Markus Hefter förklarar: ”Jag har följt Polygiene i många år och tycker att det är imponerande att se hur varumärket har positionerat sig och utvecklats. Både den konsekventa och logiska inriktningen kring hållbarhetsfrågan, men även inom affärsutveckling, som den framgångsrika börsintroduktionen för några år sedan eller det senaste köpet av Addmaster, är ett uttryck för det.

– När jag nu skulle ta mitt nästa professionella steg, var det mycket viktigt för mig att fortsätta jobba med hela Sport- & Outdoor-industrin och att upprätthålla de goda relationer jag har skaffat mig genom åren, och kunna bidra med min erfarenhet på bästa möjliga sätt. Jag är väldigt glad över att bli en del av Polygiene-teamet i september. Jag tror att vi tillsammans kan åstadkomma mycket, fortsätter han.”

"Jag är mycket glad över att kunna välkomna Markus till Polygiene EMEA-teamet som under lång tid har haft nära och djupa samarbeten med kvalitetsvarumärken från Sport- & Outdoor-världen, där Markus har varit aktivt engagerad under de senaste 18 åren. Vi ser fram emot att ytterligare bygga och stärka dessa relationer tillsammans – med ett starkt fokus på att erbjuda och utöka våra hållbara produktfördelar till andra områden, såsom mode, denim, arbetskläder, och annat", säger Haymo Strubel, VP Commercial Operations EMEA Polygiene.

Andreas Holm, Chief Commerical Officer på Polygiene sammanfattar: "Jag har känt Markus i många år via ISPO-nätverket och jag är mycket glad över att ha honom ombord i vår EMEA- region - vilket markerar en viktig del i byggandet av vår globala kommersiella organisation. Markus tillför mycket kompetens och har omfattande kunskap från sin tid på ISPO, där han i nära samarbete med kvalitetsvarumärken hjälpt dem att bli framgångsrika, vilket är mycket likt det vi vill uppnå som ingredient brand. Han kommer att bli en stor tillgång för företaget."

Presskontakter Polygiene
Andreas Holm, Chief Commerical Officer, andreas@polygiene.com, +46 706 859054
Haymo Strubel, VP Commercial Operations EMEA, hs@polygiene.com, +49 171 26 83 788
 Kristina Kruhsberg, pressansvarig, kristina@polygiene.com, +46 708 162196

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.