Polygiene Biomaster ger Pylon Coatings antimikrobiellt skydd, Polygiene Verimaster bevisar att skyddet är på plats

Pylon Coatings från Australien har utvecklat, tillverkat och levererat premiumbeläggningar för industrin sedan 1950. En av de mest framgångsrika produkterna på senare år har varit Bio-Guard Coating-serien som erbjuder mer hygieniska ytor med hjälp av Polygiene Biomaster. Dessutom innehåller produktsortimentet Polygiene Verimaster som verifierar och visar att det antimikrobiella skyddet verkligen är på plats.

"Vår långvariga partner Pylon Coatings är ett bra exempel på hur vår portfölj av teknologier kan addera värde till våra kunders produkter - genom att skapa mer hygieniska ytor, där den antimikrobiella effekten också kan kontrolleras och verifieras. I tillägg till det bidrar det även till att förlänga livslängden på slutprodukten, vilket resulterar i en mer hållbar produkt", säger Ulrika Björk, VD Polygiene Group.

Pylons Bio-Guard Coatings används i en mängd olika branscher för att skapa mer hygieniska ytor och komplettera de rengöringsrutiner som redan finns. Produkterna används inom äldreomsorg, på sjukhus och vårdcentraler och kan appliceras på möbler, väggar, bänkskivor, handtag samt räcken, och rekommenderas även för ytor där det kan finnas risk för korskontaminering. Bio-Guard sortimentet har nyligen även framgångsrikt testats för effekt mot SARS-COV-2 virus.

I Bio-Guard Coatings sortiment av antimikrobiella beläggningar är Biomaster en integrerad del av beläggningen vilket ger ett permanent produktskydd. Beläggningarna innehåller också Verimasters verifieringssystem som är utformat så att man kan kontrollera att produkten verkligen har den antimikrobiella behandling som utlovas.

Pylon Coatings är en av Australiens ledande leverantör av premiumbeläggningar till snickeriindustrin och är stolta över att kunna erbjuda produkter som till 100% är tillverkade i Australien. Enligt verkställande direktören Ron Pajor, "Vi är stolta över att arbeta med Biomaster och att kunna visa branschen de senaste resultaten av de virustester som genomförts. Detta sortiment av beläggningar ger hygieniska ytor som möter dagens krav."

För mer information: https://www.pylon.com.au/bio-guard/

Ulrika Björk, CEO, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig,
kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 300 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.