Polygiene Group ingår avtal med ny distributör i Kina

För att accelerera aktiviteterna i Kina har Polygiene ingått avtal med kinesiska distributören Suzhou Standing Textile Technologies Ltd i Kina. STT är väletablerad som textilleverantör för såväl lokala som internationella varumärken. Samarbetet är ett led av bolagets breddade strategi i Kina, att välkomna distributörer som ny säljkanal inom segmentet Freshness.

En del av bolagets nya tillväxtstrategi i Kina är att öppna upp för distributörer som ny säljkanal vilket tidigare endast funnits tillgängligt för hårda ytor. Genom att inleda samarbete med lokala, erfarna distributörer, med redan väletablerade kontakter inom samma målgrupp, kan Polygiene med små investeringar få tillgång till en betydligt större säljstyrka med bibehållen service och support från Polygienes lokala team i Kina.

“Polygiene fokuserar på utveckling av anti-bakteriella teknologier med uppmaning om ”WearMore WashLess” för att göra plaggen mer hållbara. De tänker ur slutkonsumenternas perspektiv, och vi delar samma vision vilket i slutändan bidrar till en win-win situation för båda parter”, säger Sunny Yung, General Manager för Suzhou Standing Textiles and Technology.

”STT kan via sitt gedigna kontaktnät och redan befintliga fotfäste i marknaden hjälpa Polygiene att nå en snabbare tillväxttakt på den kinesiska marknaden” kommenterar Ulrika Björk, VD Polygiene Group. ”Avtalet med STT som tecknades under 2022 har redan utvecklats mycket positivt på kort tid. Jag ser framemot att fördjupa relationen ytterligare under kommande år, och tidpunkten är perfekt nu när Kina återigen öppnar upp efter ett par av år av nedstängningar”, avslutar hon.

STT har på mycket kort tid intagit en plats som en av bolagets största kunder inom Freshness. De har redan hunnit leverera till internationella kunder som FILA, men även till kända lokala tillverkare som Shenghong Holding Group som tillverkar för alla premiumbrands i Kina.

Ulrika Björk, CEO, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75

Om STT:
STT, som bildades 2014 är ett teknikdrivet, innovativt företag med egen råvaruproduktion, produktutvecklingsavdelning, testlaboratorium, försäljningsavdelning, lager och logistik. Företaget har ett erfaret säljteam som redan idag kan marknadsföra och sälja Polygiene-produkter.

OM OSS:
Polygiene Group™ är ledande inom antimikrobiella teknologier  och lösningar för att hantera dålig lukt. Vi behandlar hårda ytor och textilier för att säkerställa att era produkter får ett bättre skydd och förblir mer  hygieniska så att de alltid kännas fräscha och luktfria. Som ledande ingredient brand samarbetar vi med över 500 globala varumärken av högsta klass inom våra affärsområden Product Protection och Freshness. Vi tillhandahåller en mängd olika teknologier somskapar mervärde till våra kunders produkter och gör att konsumenterna kan leva ett mer harmoniskt liv. Vi erbjuder lösningar och behandlingar för produkter med teknologier som: OdorCrunch, StayFresh, ScentMaster, ViralOff,BioMaster och VeriMaster. Polygiene Group är noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. Mer information finns på: www.polygiene.com

Erik Penser Bank AB är företagets certifierade rådgivare, telefon: 08-463 83 00, e-post: certifiedadviser@penser.se