Polygiene och globala klädtillverkaren Wacoal underlättar vardagen för kvinnor i jordbruket

Wacoalglobal tillverkare av damunderkläder har vänt sig till Polygiene för att luktkontrollbehandla en ny kollektion underkläder som är speciellt framtagen för kvinnor som arbetar i det japanska jordbruket. Wacoal och Polygiene har ingått ett strategiskt partnerskap för att stödja Nougyou-Joshiprojektet (kvinnor inom jordbruk), ett projekt med stöd från japanska Jordbruksministeriet.

De nya linnena från Wacoal är en del av en serie underkläder för kvinnor i jordbruket som Wacoal började utveckla när de blev involverade i Nougyou-Joshiprojektet i november 2015. Med början av april 2017 blir 25 000 plagg tillgängliga via försäljning online och i detaljhandeln i Japan.

– Vi är stolta att få vara en del av detta spännande initiativ för kvinnliga jordbrukare i Japan tillsammans med Wacoal, säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene. Vi ser fram emot att fördjupa vårt strategiska partnerskap med Wacoal.

Wacoals damlinnekollektion är ett direkt resultat av de krav som jordbrukarna i projektet har ställt på sina arbetsplagg. De vill ha bekväma underkläder som ger stöd, transporterar bort fukt, torkar snabbt och är lättskötta. Linnena produceras därför i lättviktsbomull som andas, med band som håller plagget på plats samt bekväm design som håller formen. Eftersom plaggen är Polygienebehandlade kan de också användas flera gånger utan att behöva tvättas emellan på grund av dålig lukt.

För pressbilder och mer information, gå in på ir.polygiene.com/sv/press/

För ytterligare information kontakta:
Christian von Uthmann, VD, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-mail: cvu@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha och säkra. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Om Wacoal
Wacoal grundades för 70 år sedan och är ledande på den japanska marknaden för underkläder. Kärnverksamheten består av tillverkning och grossistverksamhet av underkläder (korsetter, damunderkläder och nattlinnen), ytterplagg, sportkläder, övriga textilier och närliggande produkter. Wacoal säljer även en del av sitt sortiment direkt via egna butiker.

Wacoal Co. Ltd. bytte namn den 1 oktober 2005 till Wacoal Holdings Corporation och återlanserade Wacoal Co. Ltd. som helägt dotterbolag.