Polygiene presenterar på Aktiedagen 2016 i Stockholm

Polygiene AB (publ.) deltar i Aktiespararnas möte Aktiedagen på Operaterassen den 2 maj kl. 08.00-20.30.

Vd Christian von Uthmann presenterar bolaget Polygiene med fokus på varumärket Polygiene som är en så kallad co-brand och marknadsledare inom luktkontroll - med ett hundratal stora premiumvarumärken som partners.

-”Polygiene har en dokumenterad och framgångsrik affärsmodell med klimatsmart affärsnytta som har visat historisk stark tillväxt och stora tillväxtmöjligheter. Vi har en stigande lönsamhet sedan 2013. Vi ser fram emot att presentera Polygiene och våra framsteg för befintliga och potentiella nya aktieägare vid Aktiedagen.”, säger Polygienes Vd Christian von Uthmann.

Polygienes presentation startar klockan 16:00 och kan även följas i realtid via Aktiespararnas hemsida, aktiespararna.se. En inspelning kommer finnas tillgänglig efter mötets avslutande.

Ni kan också följa Polygiene på:
polygiene.com
linkedin.com/company/polygiene-ab
facebook.com/polygiene
twitter.com/polygiene

#polygiene
#wearemorewashless

För mer information, kontakta:
Christian von Uthmann, CEO, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-mail: cvu@polygiene.com

Polygiene Odor Control Technology är en världsledande teknologi för luktkontroll. Bolaget är en global leverantör av Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella premiumvarumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, POC, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt att använda Polygiene i sina produkter. Polygiene, som är baserat i Malmö grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp. Företaget är listat på Nasdaq First North. Kortnamnet är POLYG och Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser

Citat