Polygiene växer i Amerikas med utnämning av teknisk direktör

Med rekryteringen av Henry Krause som teknisk direktör med bas i Chile växer Polygienes tekniska organisation för att täcka den växande marknaden i Syd- och Centralamerika, samt USA.

Henry ansluter sig till företaget med en gedigen bakgrund och över 20 års erfarenhet av Performance Chemicals and Textiles på ledande positioner både inom försäljning, produktutveckling och teknisk support i företag som Sciessent och Nano-tex.

"Jag är stolt att vara en del av företaget med det mest kända varumärket inom branschen för luktkontrollteknik. Beslutet var lätt när Ulrika erbjöd mig att börja på Polygiene - företagskulturen är fantastisk här och jag ser fram emot att hjälpa företaget att fortsätta sin stadiga globala tillväxt", säger Henry Krause.

I den nya rollen kommer Henry att fokusera både på försäljning och teknisk support till varumärkespartners i regionen samt amerikanska partners som använder produktionsanläggningar i regionen.

"Jag är mycket glad att ha Henry med i laget. Han har stor erfarenhet av textilmarknaden i regionen och han kommer att spela en viktig roll inom både den regionala försäljningen, och som tekniskt stöd till fabriker och produktionsanläggningar i området. Då Brasilien håller på att ta fart, med flera partners på väg in, och USA växer inom nya segment, är timingen perfekt för detta tillskott till laget ", säger Ulrika Björk, VD Polygiene.

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Taggar: