Polygienes permanenta luktkontrollsteknologi introduceras på iCAST 2017 med varumärkena Orvis och Simms

Polygiene, världsledande inom luktkontrollsteknologi, presenterar nya samarbeten med frilufts- och flugfiskevarumärkena Orvis och Simms i samband med iCAST 2017 i Orlando, Florida, världens största sportfiskemässa. Polygienes innovativa tygbehandling integreras som en väsentlig del av Orvis resekollektion för våren 2018 samt flera nya innovativa produkter för mete från Simms.

– Vi ser att både våra befintliga och nya varumärkespartner växer när de adderar vår teknologi till deras produkterbjudande, säger Colleen Nipkow, Global Marknadsdirektör, Polygiene. Resor är en allt viktigare del i konsumenters livsstil vilket resulterar i att våra partner också efterfrågar mer luktkontrollteknologi och att fokus flyttas från de specifika produkterna till aktiviteter.

Orvis resekollektion med Polygiene Permanent luktkontrollsfunktionalitet lanseras i åtta olika utföranden under våren 2018. Kollektionen kännetecknas av lättskötta, snabbtorkande och skrynkelfria material. Två populära utföranden är Florence långärmad reseklänning – perfekt för resor, en överdragsklänning som väger lätt och Florence långärmad klassisk reseskjorta med frontknappar.

Simms introducerar Polygieneteknologi i ett flertal funktionsplagg för mete under våren 2018, bland annat Solarflex® Armor Shirt och Women’s Guide Skort. Solarflex Armor Shirt kombinerar en insida av nät med paneler i ärmarna för ökad ventilation, en patentsökt heltäckande damaskdesign samt snabbtorkande, fukttransporterande och UPF50-certifierat (Ultraviolet Protection Factor) material. Det blir den första funktionsskjortan på marknaden för mete med Polygienes permanenta luktkontrollsteknologi. Det andra plagget, Women’s Guide Skort kommer med Polygienebehandlade innerbyxor, ett vattentätt, snabbtorkande, fukttransporterande och UPF50-certifierat tyg. Slutligen inkluderar Simms Polygiene i de nya Sungaiter Cool-tillbehören som kommer nästa vår.

Polygiene är en bluesigngodkänd silversaltbehandling för textilier som görs av återvunnet silver från använd elektronik. Med Polygiene minskar behovet av att tvätta plagget kraftigt vilket sparar tid, vatten och energi under plaggets hela livscykel.

Sommarkollektionerna för 2018 från Orvis och Simms inkluderar produkter behandlade med Polygienes permanenta luktkontrollsteknologi visades på iCAST i Orlando, Florida, 11 - 14 juli 2017.

Läs mer om Orvis http://www.orvis.com och om Simms https://www.simmsfishing.com

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Christian von Uthmann, CEO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com
Ulrika Björk, CFO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.