RÄTTELSE AV KVARTALSRAPPORT

Polygiene skickar ut rättelse av kvartalsrapporten som släpptes den 25 februari.

På sidan 4 respektive sidan 14 i proforman för oktober-december 2020 ska den korrekta omsättningen vara 46,4 Mkr istället för 61,2 Mkr. Mellanskillnaden om 14,8 Mkr ska samtidigt dras av från Handelsvaror, vilket ger en bruttomarginal om 66,4%. Orsaken är att interntransaktionen mellan bolagen varit felaktig. Dock blir EBIT i kronor densamma och EBIT marginalen höjs till 14,4 %. Proforman för helår 2020 är korrekt.

Vi beklagar det inträffade och nya versioner finns bifogade detta pressmeddelande samt att tillgå på vår hemsida: ir.polygiene.com.

För mer information, vänligen besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Nina Forsvall, CFO
Mobil: +46 (0) 72 550 88 11
E-post: nina@polygiene.com

Ulrika Björk, VD
Mobil: +46 (0) 70 921 12 75
E-post: ubj@polygiene.com

Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.