Polygiene stärker organisationen i Kina med utnämnandet av kommersiell direktör och marknadschef

Report this content

Med utnämningen av Jenny Zhu som kommersiell direktör och Amy Dai som marknadschef och logistikansvarig i Shanghai, stärker Polygiene sin kommersiella och tekniska organisation i Kina med ytterligare nyckelkompetens.

”Jag är mycket glad att kunna välkomna Jenny Zhu och Amy Dai till vårt Kina-team. De adderar kompetens som kommer att vara avgörande för att nå de ambitiösa mål vi har för denna marknad. Då vi håller på att starta ett dotterbolag i Shanghai är det av yttersta vikt att vi bygger en professionell lokal organisation”, säger Ulrika Björk, VD Polygiene AB.

Jenny Zhu (vänster) and Amy Dai (höger) - Polygiene Kina

Jenny Zhu kommer med betydande kommersiell erfarenhet som Business Director för en inköpsorganisation med starka globala konsumentvarumärken som kunder. ”Jag är mycket glad över att börja arbeta med detta starka varumärke och hängivna internationella team. Mitt mål är att bidra till kommersiell framgång, men jag vill också driva förändring mot en mer hållbar användning av textil”, säger Jenny Zhu.

Amy Dai stärker säljteamet med en gedigen erfarenhet av marknadsföring, logistik och affärsutveckling. ”Jag kommer att fokusera på att skapa ett starkt dotterbolag och stärka de nuvarande kundrelationerna, samt arbeta för att skapa en snabb försäljningsökning på den massiva textilmarknaden i Kina”, säger Amy Dai.

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Om Polygiene
Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premium-varumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.

Taggar: