Ambitioner att ta vattenförebyggande åtgärder till nya nivåer

Report this content

Polygon har ökat sin försäljning med 57% bara de senaste 5 åren och med försäljningen av bolaget till AEA Investors LP uppdagas nya möjligheter att intensifiera tillväxten ytterligare. I spjutspetsen finns Polygonägda Hiotlabs som nu stjärnrekryterar en ny VD som ska ta företaget till nya höjder. Detta blir startskottet för en spännande och mer digitaliserad framtid för Polygon.

Hiotlabs går mot en spännande framtid och befinner sig i en stor tillväxtfas. För att stärka organisationen, storsatsar de på en omfattande kompetensväxling, med målet att rätt person med rätt kompetens ska arbeta på rätt plats inom organisationen. Jonas Deibe, grundare och nuvarande VD på Hiotlabs väljer därför att lämna över stafettpinnen till Daniel Shnira för att själv kunna fokusera helhjärtat på teknikutveckling, som är hans största styrka och passion i livet. Jonas fortsätter i organisationen som CTO, Chief Technical Officier, för att ta fram nästa generations tekniklösningar för Polygon. Daniel Shnira kommer senast från rollen som Chief Innovation Officer på LINK Mobility, Europas största leverantör av mobiltjänster. Han tillträder rollen som VD för Hiotlabs måndagen den 4 oktober 2021, med siktet inställt på att driva upp omsättningen till en halv miljard inom 5 år.

”Vi befinner oss i en uppskalningsfas, och lämnar till viss del det entreprenöriella för att fokusera på tillväxt. Det är därför viktigt att vi rekryterar en person som besitter rätt kunskap för den nya fas vi nu befinner oss i. Då kan jag fokusera på teknikutveckling. Daniel har ett extremt driv och erfarenhet av att skala upp en mindre verksamhet till miljardomsättning. Han har gjort den här resan förut och har det affärsmannaskap och mod som krävs,” säger Jonas Deibe.

Daniel Shnira har lång erfarenhet av att jobba med digitala verksamheter och bolag under stark tillväxt. Med hans kommersiella driv och starka analytiska förmåga, skapar han genomslag genom att samordna en organisation kring en tydlig strategi, inriktat på kundfokus och tillväxt.

”Jag ser verkligen fram emot att vara och med på Hiotlabs resa framåt. Här finns ett imponerande team och en fantastisk produkt, som gör bra för samhället genom att förebygga skador innan de ens uppstår. Det, i kombination med den spännande tillväxtresan vi har framför oss, är en extremt spännande utmaning som jag ser fram emot att ta mig an”, säger Daniel Shnira.

”Vi står inför ett skifte. Idag är vi en serviceorganisation med digitala verktyg, men i framtiden går vi mot att vara en digital organisation med en stark serviceverksamhet. Där spelar vårt dotterbolag Hiotlabs en stor roll”, säger Axel Gränitz, koncernchef för Polygon Group.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Deibe, Chief Technical Officer Hiotlabs, jonas@hiotlabs.com, +46 73 890 71 10
Daniel Shnira, CEO Hiotlabs, daniel@hiotlabs.com, +46 76 310 93 53

Polygon is a Global Expert and the European market leader in Property Damage Control. On 3 continents and in 16 countries, our over 5,500 service professionals prevent, control and mitigate the effects of water, fire and climate. Our innovative and tailor-made solutions combine people, knowledge and technology for a wide range of customer segments.