Svenska Polygon hjälper New York komma tillbaka efter stormen Sandy

Report this content

Polygon, med lång erfarenhet och ledande teknologi inom skadesanering, hjälper New Yorks invånare tillbaka efter Sandy.

I oktober slog stormen Sandy till mot USA:s östkust med full kraft. Många byggnader i de drabbade områdena fick svåra fukt- och vattenskador till följd av höjda vattennivåer lokalt på flera meter. Polygon har sedan dess jobbat dygnet runt för att de drabbade ska kunna återgå till sina normala liv. Utöver byggnader har mängder inventarier, elektronik och dokument skadats. För Polygon genererar det arbete och intäkter för ca 10 miljoner dollar.

- Mer eller mindre allt går att restaurera. Det är tiden som är den kritiska faktorn, men med rätt teknik och kunskap har vi kunnat hjälpa de drabbade att återgå till sina arbete och bostäder, säger John Campanelli, ansvarig for Polygons verksamhet i USA och projekten i New York.

På platser som Manhattan -  där miljoner människor arbetar – innebär det stora förluster för de påverkade företagen som en direkt konsekvens av stormen. För att minimera skadorna är det således nödvändigt att komma igång med torknings- och restaureringsarbetet så snabbt

Det är omfattande materiella skador längs hela östkusten, men särskilt runt New York och New Jersey. Polygon beräknar vara klara med arbetet först en bra bit in på nästa år.

- Självklart är det en stor affär för oss, men samtidigt känns det inspirerande att verka i en bransch där vi kan hjälpa människor och företag som drabbats att snabbt återgå till sina normala liv säger Michael Berg, VD för Polygon.

Se : länk till You tubeklippet

Polygon Group, www.polygongoup.com

För Ytterligare info
Michael Berg, CEO, tel +46 8 750 33 32, mobil +46 70 366 44 32
Bertil Carlsén, CFO, tel + 46 8 750 33 31, mobil +46 73 021 10 92

Polygon Group är ledande inom skadebegränsning och temporär klimatkontroll. Huvudsakliga kunder är försäkringsbolag, fastighetsbolag, myndigheter och industriföretag.

Företaget har en omsättning på ca 4 miljarder SEK. Genom ett globalt nätverk av 2.600 anställda i 13 länder kan Polygon erbjuda omedelbar och korrekt service dygnet runt, en förutsättning för att minimera skador och kostnader.

Taggar:

Polygon Group är ledande inom skadebegränsning och temporär klimatkontroll

Citat

John Campanelli, ansvarig for Polygons verksamhet i USA