Ponderus Technology AB offentliggör tillägg till erbjudandehandling avseende budet på Technology Nexus AB (publ)

Report this content

Erbjudandet lämnas inte (och inte heller godkänns accept av aktieägare eller av någon annan för aktieägarens räkning) i någon jurisdiktion där genomförandet eller accept av Erbjudandet inte kan ske i enlighet med lagar och regleringar i dessa jurisdiktioner eller där genomförandet eller accept av Erbjudandet förutsätter ytterligare erbjudandehandlingar, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk lag. Erbjudandet riktar sig inte, direkt eller indirekt, till Amerikas Förenta Stater, Australien, Nya Zeeland, Kanada, Japan eller Sydafrika.

Enligt reglerna om budplikt i lag (2006:451) om offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden offentliggjorde Ponderus Technology AB (“Ponderus Technology”) den 3 april 2009 ett kontanterbjudande till övriga aktieägare i Technology Nexus AB (publ) (“Nexus”) om att överlåta samtliga sina aktier i Nexus till Ponderus Technology (”Erbjudandet”).

Ponderus Technology offentliggjorde den 28 april 2009 erbjudandehandlingen avseende Erbjudandet. Samtidigt meddelade Ponderus Technology att man äger och kontrollerar 57,2 procent av samtliga utestående aktier och röster i Nexus.

Ponderus Technology offentliggör idag ett tillägg till erbjudandehandlingen avseende Erbjudandet. Tillägget har upprättats med anledning av att Nexus styrelse den 28 april 2009 offentliggjorde ett uttalande avseende Erbjudandet. Styrelsens uttalande avseende Erbjudandet har skickats till direktregistrerade aktieägare i Nexus. Tillägget till erbjudandehandlingen finns tillgängligt på www.fi.se, www.carnegie.se och http://nordic.nasdaqomxtrader.com/trading/equities/PonderusTechnology.