Populum utnämnt till Gasellföretag 2023 av Dagens industri

Report this content

Stockholm, den 5 oktober 2023 – Populum, en nordisk ledare inom medarbetarundersökningar, har utnämnts till ett Gasellföretag 2023 i Dagens industri, Nordens största affärstidning. Bland annat vägs en stark organisk tillväxt, positivt rörelseresultat över tid och en sund verksamhet in i de kriterier som gör att mindre än 1 procent av Sveriges företag uppnår statusen.

”Jag vill tacka våra lojala kunder, fantastiska medarbetare och partners som trott på oss och som är med på vår fortsatta resa. De har möjliggjort för oss att bli en Gasell”, säger Johannes Midtbö, vd på Populum.

Populum har växt hållbart och lönsamt tillsammans med sina kunder, utan externt riskkapital. Överskottet har regelbundet återinvesterats i ny innovation och produktutveckling för att hela tiden förbättra för kunderna.

”Populum har redan över 100 000 användare i nästan 100 länder. Nu höjer vi ribban och fortsätter resan mot vår nästa milstolpe: att påverka arbetslivet positivt för 1 miljon medarbetare världen över”, avslutar Johannes.

Om DI Gasell

Sedan år 2000 har Dagens industri utsett de snabbast växande företagen i vart och ett av Sveriges 21 län. Gasellföretagen har tagit sig igenom de högt ställda krav och det nålsöga som endast ett hundratal företag i Sverige lyckas med! Prisutdelningarna inramas av intervjuer med entreprenörer och näringslivsprofiler, som delar med sig av sina erfarenheter. Höstturnén avslutas med Gasellgalan, en storslagen bankettmiddag i Stockholms stadshus. Vänligen läs mer på gasell.di.se.

Om Populum

Populum är en People & Culture Experience-plattform med huvudkontor i Stockholm, Sverige. Genom puls- och medarbetarundersökningar mäter Populum medarbetarupplevelsen, lyfter insikter och rekommenderar förbättringsåtgärder till hela organisationen. Plattformen använder neurovetenskapliga rön och artificiell intelligens. Med Populum kan organisationer mer effektivt arbeta med välbefinnande, involvera människor i förändring, bättre rusta alla i organisationen för att bidra till de strategiska målen och säkerställa en relevant medarbetarstrategi. Vänligen läs mer på populum.io.

Mediakontakt

Karin Karlsson