Porsche växlar upp

2010 blev ett rekordår för Porsche. Nu satsar man ännu hårdare med mer effekt, smartare teknik, lättare bilar och ny reklambyrå. Porsche Intelligent Performance och Soluzions ska tillsammans nå nya kunder under 2011.

Sportbilstillverkaren Porsche är förvisso fortfarande ledande inom området mångsidiga sportbilar för alla årstider. Men SUV:en Cayenne och stora sedanmodellen Panamera har vidgat själva begreppet sportbil och lagt grunden för rekordåret 2010.

Nu satsar man på intelligenta lösningar som bevisligen ger ännu bättre prestanda – med mer effekt, lägre förbrukning och lägre emissionsvärden. Man kallar det Porsche Intelligent Performance och första beviset på marknaden är den lättade och vässade mittmotorsportbilen Cayman R som har premiär den 9 april. Man har också visat flera extrema hybridbilar som 918 Spyder och 918 RSR på de stora bilsalongerna samt tävlat framgångsrikt med 911 GT3 R Hybrid.

Ett annat uttryck för den nya tiden är reklambyrån Soluzions, även den hybriddriven med både digital och traditionell reklam i portföljen. Och naturligtvis ett stort Porschehjärta.

För ytterligare information kontakta Bosse Janson på tel 08-553 869 12 eller e-mail: bosse.janson@porsche.se
Carola Klingvall på tel 08-553 866 49 eller e-mail: carola.klingvall@porsche.se

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, Boxster, Cayman, Panamera och Cayenne. År 2010 tillverkades nära 95 000 Porsche varav 477 registrerades i Sverige. Porsches största marknader är USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Karlstad, Kalmar Malmö och Stockholm.