Karen Slatford förstärker PortWise styrelse

Report this content

Karen Slatford förstärker PortWise styrelse. Karen Slatford, tidigare "Vice President" och "General manager World- Wide sales" på Hewlett Packard, utses till Non-Executive Director i PortWise styrelse. Europas ledande SSL VPN företag, PortWise, utser Karin Slatford till styrelseledamot. Karen's mycket långa erfarenhet och kunskap inom industrin förstärker PortWise styrelse med stor erfarenhet och kunskap framförallt inom internationell försäljning och expansion. Karin har en lång karriär inom Hewlett Packard, där hon varit vice VD och chef för internationell försäljning och marknadsföring (Business Customer Organisation). Karen var ansvarig för all försäljning av produkter, tjänster och mjukvara till företagskunder över hela världen. Genom hennes 17-åriga karriär på Hewlett Packard, har hon haft ett stort antal executiva chefspositioner, bland annat har hon varit styrelseordförande för Hewlett Packard UK Ltd. "Karen har en extra ordinär industrikännedom som har vuxit fram genom att hon mycket framgångsrikt skapat tillväxt samt strukturerat och lett försäljning genom återförsäljarkanaler" säger Ingvar Sjöö, CEO på PortWise. "Vi är mycket glada att ha någon med Karen's kaliber i PortWise styrelse.". About PortWise PortWise är Europas marknadsledare på SSL VPN (Secure Socket Layer Virtual Private Network) lösningar, med en befintlig kundbas på 150 företagskunder, 500,000 användare och några av världens största installationer. Företagets produkter erbjuder säker fjärransluting utan krav på klient installation; det enda användaren behöver för att få åtkomst till företags interna applikationer är en internet uppkoppling. PortWise prisbelönta produkter är ledande på nästa generations SSL VPN lösningar, framför allt gällande kraven på skalbarhet och rollstyrning. Kunder som i dagsläget använder sig av PortWise lösningar inkluderar: Ericsson, Toyota, HSB Bank, SAS och Sveriges Riksbank. PortWise är ett privatägt företag. Investerare är Cazenove Private Equity, Four Seasons Venture och Scope. PortWise har kontor i Sverige, Storbritannien, USA och Indien. För mer information, besök gärna www.portwise.com. För ytterligare information, kontakta gärna: Ingvar Sjöö, CEO PortWise Tfn: +46 (0)70 269 14 20 E-post: ingvar.sjoo@portwise.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/26/20040326BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/26/20040326BIT00380/wkr0002.pdf