PortWise mVPN snabbaste säkerhetslösningen på marknaden

Report this content

PortWise mVPN snabbaste säkerhetslösningen på marknaden "Kan SSL VPN-produkter möta de säkerhetskrav företag ställer idag?" Det var frågan telekom-analys företaget Light Reading ville ha svar på när de under hösten utförde det mest omfattande säkerhetstestet hittills. Det svenska säkerhetsföretaget PortWise var ett av de åtta ledande företagen i världen som utvalts till testet och fick högst poäng i det flesta momenten. SSL VPN är nya generations VPN lösning som bygger på Secure Socket Layer (SSL). Dess främsta fördel är att man kan få säker åtkomst till företagets applikationer via mobila enheter oavsett tid och plats. Det enda användaren behöver är en Internetförbindelse och en webbläsare. Testet arrangerades av Light Reading och utfördes av Spirent Communications och Network Test. Detta är det första publika testet av SSL VPN-lösningar och omfattade de viktigaste funktionerna - prestanda, skalbarhet och säkerhet. Då testet framför allt ämnade svara på frågan om SSL VPN var lämpad för företagens nätverk, valde Light Reading att testa på den mest spridda företagsapplikationen - Microsoft Outlook. Dessutom genomfördes ett flertal prestanda- och skalbarhetstester. PortWise dominerade i de flesta momenten och blev ansedd "value leader", trots att Light Reading valt att inte peka ut någon vinnare. PortWise fick bästa poäng/resultat när det gällde prestanda, funktionalitet och pris. Light Reading uttryckte PortWise's testresultat "de andra hamnade i skuggan för PortWise som utklassade dem" "Detta är ytterligare ett bevis på att PortWise har ett tekniskt övertag tack vare vår långa erfarenhet inom området." Ingvar Sjöö, VD, PortWise AB För att läsa test rapporten besök: http://www.lightreading.com/document.asp?site=lightreading&doc_id=44442& page_number=1 För ytterligare information kontakta: Ingvar Sjöö, VD, PortWise AB, +46 (0) 70 269 14 20 Tomas Ericsson, CTO, PortWise AB, +46 (0) 70 269 14 10 Om PortWise: PortWise är ett svenskt säkerhetsföretag som utvecklar och säljer säkerhetsprodukter för identifiering, åtkomst och åtkomsthantering baserat på SSL VPN. PortWise är en ledande aktör på den nordiska marknaden inom området säkerhet och åtkomst, men har även kunder och partners i övriga Europa, Nordamerika och Asien. För mer information besök www.portwise.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT00410/wkr0002.pdf