Possio lanserar GPRS PC-kort

Report this content

PoSSIO LANSERAR GPRS PC-KORT BASERAT PÅ SIEMENS MOBILTEKNOLOGI Tillsammans med Siemens har Possio utvecklat ett fullfjädrat GPRS datamodem i PC-kortsformat avsett för bärbara datorer. Kortet möjligör datakommunikation i höga hastigheter i dagens och morgondagens GSM nät. Possio har utvecklat ett GPRS PC-kort, GCC, för ett antal mobiloperatörers räkning. Dessa har saknat ett kort som möjligör för användare av bärbara datorer att enkelt kunna koppla upp sig i höga hastigheter när man inte befinner sig på kontoret eller i områden med WLAN eller Bluetooth täckning. Med GCC, som passar i alla typer av bärbara datorer, kan användaren fortsätta att prata i sin vanliga mobiltelefon samtidigt som datorn är uppkopplad mot Internet eller ett intranet. GCC är utvecklat tillsammans med Siemens som svarar för radiomodulen i kortet. Kortet kommer främst att erbjudas direkt från mobiloperatörer som tillsammans med skräddarsydd programvara för GPRS datakommunikation kommer att kunna erbjuda olika paket för datalösningar. Kortet fungerar direkt i de flesta operativsystem men genom att använda operatörsspecifik mjukvara tas många av specialfunktionerna i GSM nätet tillvara. Kortet lanseras på Cebit 2003 och kommer att finnas tillgängligt från operatörer och dataåterförsäljare under andra kvartalet 2003. Slutpriset bestäms av respektive operatör och kommer att vara konkurrenskraftigt jämfört med motsvarande produkter. Kortet finns också i en speciell faxversion, PCC, avsett för Possios mobila faxar. För mer information, var vänlig kontakta: Erik Lagersten +46 70 591 05 79 Communications Director info@possio.com Possio AB www.possio.com Om Possio: Possio tillhör spjutspetsen inom utveckling av WLAN, Bluetooth, OSGi, mobil data och mobil fax. Possio kombinerar olika teknologier till unika produkter, mjukvaru- och tjänsteapplikationer. Bolaget grundades i början av 80-talet och är baserat i Sverige, med medarbetare från hela världen och försäljning i ett trettiotal länder. Possios förknippas med innovativ design, smarta lösningar och stor användarnytta. Possio satsar stort på produktutveckling och marknadsexpansion med tydlig målsättning att vara en ledande leverantör av produkter för dagens och morgondagens trådlösa digitala nätverk. Du kan ladda ner produktbilder och texter på www.possio.com/press. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030310BIT01350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/10/20030310BIT01350/wkr0002.pdf