Possio lanserar trådlös brygga mellan Bluetooth och WLAN på Comdex

Report this content

POSSIO LANSERAR TRåDLöS BRYGGA MELLAN BLUETOOTH OCH WLAN På COMDEX Possios lansering av PX20 - en kostnadseffektiv och standardiserad lösning för trådlös förbindelse mellan Bluetooth och trådlösa LAN - är en het nyhet inför höstens Comdexmässa i USA. PX20 ger trådlösa internetoperatörer (WISP) möjlighet att förstärka sina infrastrukturer, medan tjänsteleverantörerna kan erbjuda ett betydligt större, mer varierat och mer lättillgängligt utbud av Internetbaserade tjänster. PX20 skapar helt nya förutsättningar för nya tillämpningar, inte minst inom industrin. Via PX20 får Bluetooth-försedda handdatorer, smarta telefoner och andra små och batterisnåla enheter enkel och okomplicerad access till Internet och intranät. Användarna kan synkronisera e-post och filer, styra/övervaka utrustningar, sköta sina affärer, få tillgång till strömmande medier som video och radio, spela nätverksspel etc. Jämfört med uppkoppling till mobiltelenät, blir kostnaden mycket lägre - samtidigt som bandbredden blir betydligt större. Under senare år har WLAN blivit allt vanligare, både på arbetsplatser och i så kallade Hot-Spots på flygplatser, hotell, caféer, affärscentra etc. Även i bostadshus blir det allt vanligare med trådlösa nätverk. Men hittills har det främst varit datoranvändare som har kunnat utnyttja WLAN. När nu PX20 öppnar möjligheterna även för användare av Bluetooth- försedda utrustningar, kan användningsområdet för trådlösa nät utökas avsevärt. Efter intensiva fältprov i Sverige och utomlands är Possio klara att lansera PX20 på Comdex i november. Detta blir den första produkten i en portfölj, som kommer att finnas tillgänglig under vintern 2001-2002. PX20 erbjuder en standardiserad och leverantörsoberoende kommunikationslösning, som kombinerar Bluetooth och WLAN i samma hölje. Enheten är batteriförsedd, kräver ingen fast nätverksanslutning, är flexibelt uppbyggd och kan enkelt konfigureras för att passa i olika miljöer och för olika behov. Priset kommer att motsvara en kvalificerad WLAN accessnod. För mer information, välkommen att kontakta: Erik Lagersten +46 70 591 05 79 Communications info@possio.com Director Possio AB www.possio.com Ladda ned produktbilder och texter på www.possio.com/press. Om Possio AB: Possio arbetar i utvecklingens framkant med Bluetooth, WLAN, klient- serverlösniningar och GPRS-3G. Possio kombinerar olika teknologier till unika produkter, mjukvarulösningar och tjänstetillämpningar. Företaget startade i början på 80-talet och är baserat i Sverige, med medarbetare från hela världen och försäljning i ett fyrtiotal länder. Possio står för användarnytta, innovativ design och smarta lösningar. Genom att satsa hårt på produktutveckling och marknadsexpansion har Possio som mål att vara en ledande leverantör av produkter för dagens och morgondagens trådlösa digitala nät. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01270/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT01270/bit0002.pdf