7-Eleven ny partner till Posten

7-Eleven ny partner till Posten 7-Eleven blir ytterliggare en ny partner i Postens servicenät. Ett samarbetsavtal har slutits som innebär att 7-Elevens kunder kommer att kunna utföra enklare postärenden i samtliga av kedjans 62 butiker. I 7-Elevens butiker kommer det att erbjudas in- och utrikes frimärken, olika slags kuvert med porto och tillgång till brevlåda. Kedjans butiker finns i Stockholm, Göteborg och Skåneregionen. - 7-Eleven är en lämplig samarbetspartner av framförallt två skäl; dels genom att de finns i centrala lägen och dels genom de generösa öppettiderna. Samarbetet gör att Posten kommer närmare kunderna, säger Maivor Isaksson, chef för Postens servicenät. Samarbetet med 7-Eleven startar i september i år och i oktober 2003 beräknas samtliga butiker vara anslutna. Under året utökar Posten antalet serviceställen till cirka 3 100. På cirka 1 800 platser öppnas nya serviceställen i samarbete med partners där kunderna kan hämta och skicka vanliga brev och paket, rekommenderade brev och expressbrev. Man kan även köpa bl a kuvert, vadderade kuvert och kartonger med porto, samt frimärken. Flertalet har öppet sju dagar i veckan mellan klockan 09.00 och 21.00. På cirka 1 000 ställen i landet öppnas serviceställen där Posten erbjuder in- och utrikes frimärken och olika slags kuvert med porto. Serviceställena kommer att vara öppna fem till sju dagar i veckan. Bland Postens partners finns förutom 7-Eleven: ICA Handlarnas AB, OK Q8, Axfood AB och Pressbyrån. Vid frågor kontakta: Postens presstjänst, 08-23 10 10, press@posten.se Carl-Johan Lye, projektledare, 7-Eleven, Tfn: 0709-565 075 carl-johan.lye@7-eleven.nu Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3000 serviceställen ger vi daglig service till 4,1 miljoner hushåll och 500.000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med cirka 45.000 medarbetare och en omsättning på närmare 22 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00590/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00590/wkr0002.pdf