Här kan du poströsta

Här kan du poströsta Från och med 28 augusti till 15 september erbjuds poströstning på cirka 1450 ställen i Sverige. På Postens webbplats, www.posten.se, kan man se var närmaste poströstningsställe finns, dess adress och öppettider. Posten har skött den förtida röstningen sedan 1942. Ungefär en tredjedel av rösterna under de tre senaste valen har lämnats som poströster. -Vi på Posten ser poströstningen som ett hedersuppdrag, säger Inger Holmström, informationsdirektör, Posten. Gemensamt för alla lokaler där man kan poströsta är att en orange hand visar vägen dit. Man kan välja vilken lokal man vill, oavsett var man bor i landet. På de orter där nya Posten finns kommer årets poströstning främst att äga rum i Postcenter, på Svensk Kassaservices serviceställen samt hos de flesta av Postens partner som erbjuder kassaservice. På en del orter kommer man också att kunna poströsta i andra lokaler, t ex på bibliotek. På de orter dit nya Postens flyttlass inte kommit än erbjuds poströstning som tidigare på de traditionella postkontoren och i post-i- butik-lokaler. -Dessutom fungerar alla våra 2700 lantbrevbärare som bud, bor man på landsbygden kan man därför rösta via sin lantbrevbärare, säger Inger Holmström. Cirka 850 av poströstningslokalerna kommer att ha utökade öppettider lördagen 14 september. Vid frågor kontakta: Postens presstjänst, press@posten.se, tel 08 - 23 10 10. Tillhörande bildmaterial finns i Pressrummet på www.posten.se http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=19124 Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3000 serviceställen ger vi daglig service till 4,1 miljoner hushåll och 500.000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med cirka 45.000 medarbetare och en omsättning på närmare 22 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/05/20020705BIT00180/wkr0002.pdf