Information om årets poströstning

Information om årets poströstning Med anledning av det mediala intresset för poströstning vill jag göra följande klargöranden. Med vänliga hälsningar Anne-Catherine Worth, tf Presschef Möjlighet till poströstning kommer att finnas i samma utsträckning som vid tidigare val. Posten kommer att se till att den tillgänglighet som fanns vid förra valet upprätthålls. Valhemligheten kommer att garanteras. All personal är utbildad och lyder under sekretess. Främst kommer poströstningen att ske på postcenter, postkontor, Svensk Kassaservice kontor samt hos post i butik som tidigare har använts vid poströstning. På de platser där poströstning inte kan ske i befintliga lokaler kommer alternativa lokaler tas fram i samarbete med de lokala valnämnderna i kommunerna. Just nu pågår en kartläggning av vilka lokaler som ska användas för poströstningen. I månadsskiftet augusti/september återkommer vi med information om de aktuella lokalerna och adresserna. Postens nya symbol för poströstning finna att hämta på www.posten.se Vid frågor kontakta: Postens presstjänst, press@posten.se, tel 08 - 23 10 10. Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3000 serviceställen ger vi daglig service till 4,1 miljoner hushåll och 500.000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med cirka 45.000 medarbetare och en omsättning på närmare 22 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se. Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=19124 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/10/20020510BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/10/20020510BIT00450/wkr0002.pdf