Länsförsäkringar ansluter sig till Svensk Kassaservice

Länsförsäkringar ansluter sig till Svensk Kassaservice Som fjärde bank ansluter sig Länsförsäkringar till Svensk Kassaservice. Länsförsäkringars 350 000 bankkunder ges därigenom möjlighet att utföra en rad kassatjänster genom Postens enhet Svensk Kassaservice. Sammanlagt kan Länsförsäkringars kunder besöka cirka 1 300 ställen, samt utföra kassaärenden hos 2 700 lantbrevbärare runt om i landet. Posten har ett samhällsuppdrag från staten att erbjuda rikstäckande kassaservice med ett definierat tjänsteutbud. Verksamheten bedrivs inom enheten Svensk Kassaservice, som är ombud åt anslutna banker gällande enklare kassatjänster. Under året etablerar Posten sitt nya servicenät i hela landet, och i takt med detta flyttas kassatjänsterna till särskilda serviceställen för Svensk Kassaservice. Idag finns Postens nya servicenät i ungefär hälften av landet. - Det är positivt att Länsförsäkringar väljer att erbjuda sina bankkunder kassaservice på Svensk Kassaservice. Posten förstärker nu positionen som störst i Sverige på personliga kassatjänster, säger Patrik Högberg, chef för Svensk Kassaservice. - Vi fortsätter att stärka den personliga rådgivningen på våra totalt 75 bankkontor och erbjuder i och med samarbetet med Posten och Svensk Kassaservice en ännu större närvaro och tillgänglighet. 85 procent av dagens bankkunder vill ha tillgång till kassaservice ibland, säger Sören Ericson, vd för Länsförsäkringar Bank. Länsförsäkringars bankkunder kommer att få tillgång till Postens rikstäckande kassaservice från och med sommaren 2002. Då kan man sätta in och ta ut pengar från sina bankkonton samt betala räkningar, ta ut kontanter på värdehandlingar, göra utlandsbetalningar samt sätta in och skicka pengar. Tidigare har Posten tecknat avtal om kassaservice med Postgirot Bank, Nordea och Föreningssparbanken med samverkande sparbanker i det konkurrensneutrala kassanätet. Samtal förs även med ytterligare banker. Vid frågor kontakta: Postens presstjänst, 08-23 10 10 Jenny Spets Wojarski, informationschef Svensk Kassaservice, 08-781 17 73 Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3000 serviceställen ger vi daglig service till 4,1 miljoner hushåll och 500.000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med cirka 45.000 medarbetare och en omsättning på närmare 22 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT00240/wkr0002.pdf