Nya möjligheter med mediakanalen direktreklam

Nya möjligheter med mediakanalen direktreklam Nu förbättrar Posten möjligheten att nå utvalda kundgrupper med direktreklam. Från och med idag erbjuder Posten en ny tjänst som innebär att kunderna kan välja precision i tid. Via ett verktyg kan man också se den totala distributions-kostnaden. - Postens adresserade direktreklam är enligt vår mening den bästa mediakanalen att nå hela eller utvalda delar av svenska folket. Vi gör nu denna kanal ännu bättre - utan att det blir dyrare för kunden. säger Karin Andersson, pr-ansvarig för Postens direktreklam. Posten erbjuder tre olika reklamtjänster. Den nya tjänsten har fått namnet ADR Standard och innebär bland annat exakt utdelningsdag; breven delas ut tre dagar efter inlämning. ADR Exklusiv motsvarar dagens A - Post och ADR Budget dagens B-post. De nya reklamtjänsterna grundas på en stor undersökning som Posten gjort. Bland annat har kunder och mediabyråer deltagit som fokusgrupper. Att veta vilken dag brevet delas ut var ett starkt önskemål och gruppen begärde också att lättare kunna se vad ett specifikt ADR-utskick kostar. - Vi har tagit fram ett kampanjverktyg på nätet (www.posten.se/adr) där kunden enkelt kan få fram den totala distributionskostnaden för ett utskick. Då är det lättare att planera längre kampanjer som inkluderar flera utskick eller andra aktiviteter, säger Karin Andersson. Vid frågor kontakta: Karin Andersson, pr-ansvarig affärsenhet Marknadskommunikation tel: 08-781 32 90, mobil: 070 - 981 01 48 Posten presstjänst tel: 08-23 10 10, e-post: press@posten.se Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3000 serviceställen ger vi daglig service till 4,1 miljoner hushåll och 500.000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med cirka 50.000 medarbetare och en omsättning på närmare 25 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/01/20020301BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/01/20020301BIT00480/wkr0002.pdf