Nya Posten kommer till Stockholm

Report this content

PRESSINBJUDAN Nya Posten kommer till Stockholm - invigning i Huddinge den 26:e april Den 26:e april invigs Postens nya servicenät i Huddinge. Det är första orten i Stockholm där Postens nya servicenät införs. Media är välkomna att närvara under invigningsprogrammet. Totalt kommer Posten att öppna drygt 3.000 nya serviceställen över hela Sverige. Flertalet av de nya serviceställena kommer att drivas på entreprenad av våra partners. ICA, Axfood, Pressbyrån och OK/Q8 har tecknat avtal med Posten om samarbete kring Postens brev- och pakettjänster. Våra kunder kommer att kunna skicka och hämta paket hos dessa partners. Kassaärenden kommer att kunna utföras på Svensk Kassaservice, som idag är ombud för Föreningssparbanken, Nordea och Postgirot Bank. För närvarande finns det drygt 200 serviceställen i Stockholmsregionen. När det nya servicenätet är infört kommer det att finnas totalt ca 700 ställen (inkl. Svensk Kassaservice) - d v s en ökning med ca 500 serviceställen. Medverkande från Posten under dagen är; Lennart Grabe, VD och koncernchef Inger Holmström, Informationsdirektör Lars Selim, rörelsechef Stockholm Syd Stefan Skogh, lokal chef Huddinge/Botkyrka Invigningsprogram: * 10.45 invigning av ny partner, Vivo Pulsen, Flemingsberg. Medverkande bl a, Lennart Grabe och Jan Hjertsson, kommunstyrelsens ordf. Huddinge kommun (Tid för frågor till Lennart Grabe m fl, 11.00-11.15) * 13.00-13.15 besöker Lennart Grabe Postens tält i Huddinge C, Huddingedagarna. (Tid för frågor till Lennart Grabe m fl, 13.15-13.30) * Klockan 14.00-16.00 invigning av Postcenter på Sjödalsvägen 33, Huddinge Medverkande bl a; Lennart Grabe och Jan Hjertsson som klipper band (Tid för frågor till Lennart Grabe m fl, 15.00-15.30) Vid frågor kontakta: Monica Berglund, lokal informationschef Stockholm Syd, 08-781 64 01 Postens presstjänst, tel 08-23 10 10 För mer information om Posten besök www.posten.se Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3000 serviceställen ger vi daglig service till 4,1 miljoner hushåll och 500.000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi över 20 miljoner försändelser. Med cirka 45.000 medarbetare och en omsättning på närmare 22 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/23/20020423BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/23/20020423BIT00690/wkr0002.pdf