Nu är det dags för årets julkort!

Report this content

Förra året skickade svenskarna ca 38 miljoner julkort och visst är det något speciellt med en personlig hälsning till nära och kära.

Hos Postfoto.se ökar beställningarna på temakort drastiskt i jultider. ”Under en sex veckors period i november – fram till mitten av december producerar vi i runda tal 75 % av årets temakort vilket innebär nästan en ½ miljon julkort”, säger vd Per Ulle. Det har också blivit allt vanligare att man väljer att skapa ett eget julkort med personliga bilder för att ytterligare ge en familjär touch.

Traditionen med julkort startade redan 1843 då britten John Callcott Horsley gjorde ett kort med den enkla hälsningen ”A Merry Christmas and A Happy New Year To You”.

1897 fick konstnärinnan Jenny Nyström i uppdrag av Axel Eliassons konstförlag att måla julmotiv för julkortstillverkningen och det kom att bli själva bilden av den Svenska julen med jultomte, julklappar och julgranen. Jenny Nyström målade ca 600 julkortsmotiv genom åren. (källa Wikipedia)

Med ett flertal färdiga designer och mallar gör Postfoto det enkelt för dig att skapa ditt egna julkort. Välj den mall, de bilder du vill använda och din personliga hälsning eller skapa en helt egen design.

Just nu erbjuder Postfoto.se 20% rabatt på alla julkortsbeställningar från hemsidan.

Tänk på att göra din beställning innan 24:00 den 17 december för att garantera att du hinner få julkorten innan jul.

Glada julhälsningar,

Du är alltid välkommen att kontakta Postfoto på 0200-12 00 12 eller kundservice@postfoto.se

Postfoto är idag ett av de marknadsledande företagen inom fotoframkallning och fotoprodukter via internet i Sverige och Norge. Vi har en unik 40-årig historik inom foto- och postorderbranschen. Med denna erfarenhet att luta oss mot kan vi erbjuda bra priser, högsta kvalitet och bästa service inom vårt område. www.postfoto.se

Taggar: