PostNord Strålfors ingår partnerskap med Solution Dynamics Limited (SDL)

Solution Dynamics Limited (SDL) ger PostNord Strålfors rättigheter för Norden att utveckla och bygga kundkommunikationslösningar och tjänster baserade på SDLs mjukvaruplattform.

Plattformen gör det möjligt för PostNord Strålfors att skapa ett brett utbud av kundkommunikationstjänster som gör det möjligt för sina kunder att flytta smidigt till omni-kanal kommunikation för både marknadsföring och transaktionell kommunikation.

SDLs plattform ger funktionalitet för att möjliggöra PostNord Strålfors och dess kunder:

• att använda front-end-system för att ladda upp information digitalt för att distribuera informationen via en kombination av fysiska eller digitala lösningar
  • att använda dokumenthanteringsverktyg för effektiva dokument- och arbetsflödeslösningar. och
  • att använda backend-system för en hög grad av automatisering, vilket möjliggör större anpassning av kommunikation till slutkund

Omni-kanal personlig kommunikation är accepterat som den mest effektiva formen av kundkommunikation. Den här nya servicetjänsten kommer att ge nya desktop- / hybridlösningar till den nordiska marknaden på ett effektivt, användarvänligt och innovativt sätt. Det är ytterligare ett steg för PostNord Strålfors att erbjuda fysiska och digitala kommunikationslösningar för att stödja och öka försäljningen i regionen.

Lars Lundström, chef för digitala tjänster - PostNord Strålfors säger "Vi ser fram emot att samarbeta med SDL på Nordisk nivå, både för SDLs intressanta lösningar samt att de är välkända på den europeiska marknaden för sina innovationer."

Nelson Siva VD för Solutions Dynamics avslutar "PostNord Strålfors är erkänd i Europa för användningen av teknisk och digital kommunikation, och vi är glada och hedrade att bli utvalda som teknisk partner."

Lösningen kommer att införas under våren 2018. SDL räknar med att börja generera setup- och implementeringsintäkter under 2018 medan transaktionsintäkter bör successivt börja först under 2019.

För mer information kontakta:

Nelson Siva
VD, Solutions Dynamics

+ 64-(0) 21-415 027

Lars Lundström
Chef Digital Services, PostNord Strålfors

+ 46-(0) 761-928 682

Om PostNord och PostNord Strålfors

Vi levererar! PostNord är ledande leverantör av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi ansvarar för postservice till hushåll och företag i Sverige och Danmark. Med vår expertis och vårt starka distributionsnätverk utvecklar vi nya alternativ för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. Under 2016 hade koncernen cirka 33 000 anställda och en omsättning på drygt 38 miljarder SEK. Moderbolaget PostNord AB är ett svenskt, publikt aktiebolag med huvudkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com

PostNord Strålfors utvecklar och tillhandahåller kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter att skapa starkare och mer personliga kundrelationer. Med vår digitala plattform levererar vi sömlös kommunikation, oavsett vilka kanaler mottagaren kräver. PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen – ledande leverantör av kommunikations- och logistiktjänster i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland där våra 750 medarbetare skapade en omsättning på 2,1 miljarder SEK (2017). www.stralfors.se

Om Solutions Dynamics

Solutions Dynamics gör det möjligt för organisationer att komponera, formatera, personifiera och distribuera innehåll via hanterade arbetsflöden för att stödja fysisk och elektronisk kundkommunikation. Vi hjälper våra kunder att optimera kommunikationen med sina intressenter genom digital transformation. Solution Dynamics är ett offentligt börsnoterat företag på NZAX. Från sitt huvudkontor i Auckland, Nya Zeeland, serverar SDL en global kundbas som spänner över flera branscher, inklusive flygbolag, banker, återförsäljare, myndigheter och leverantörer av tjänster. www.solutiondynamics.com