Strålfors stärker sin position i Finland inom informationslogistik

Report this content

Idag inviger Strålfors sina nya produktionslokaler för informationslogistik i Vanda. Vanda, som ligger intill Helsingfors, är en av Finlands snabbast växande industriorter. Strålfors har investerat i nya, moderna produktionslokaler samt i ny teknik och maskinutrustning. Med denna investering står Strålfors väl rustat för den finska marknadens framtida behov inom informationslogistik. I samband med invigningen presenterar Strålfors även sitt nya koncept för marknadskommunikation inom direktmarknadsföring.

Invigningen av Strålfors nya verksamhet förrättas av Sveriges ambassadör i Finland, Eva Walder-Brundin. Till invigningen kommer runt 250 speciellt inbjudna kunder och samarbetspartner. Även kommunfullmäktiges ordförande i Vanda, Tapani Mäkinen, kommer att närvara. Med flytten till Vanda får Strålfors ett betydligt bättre läge med närhet till både postterminaler och flygplats.

Det nya konceptet för marknadskommunikation inom direktmarknadsföring bygger på rätt information till rätt kund. Med hjälp av ett system som integreras internt hos kunden, väljer denne vad som ska kommuniceras, hur det ska skickas ut, på papper eller elektroniskt, samt till vem. Systemet är säkert, flexibelt och enkelt för kunden att använda. När kunden är klar skickas alla fakta vidare till Strålfors, som hanterar resten. Med det nya systemet kan kunden även anpassa budskapet till respektive mottagare.

- Det sker en ständig utveckling inom informationslogistik och kundkraven ökar, säger Steinar Höistad. Det är viktigt för oss att ligga i framkanten. Därför har vi gjort denna investering i ny teknik och nya lokaler. Samtidigt får vi tillfälle att presentera vår satsning inom marknadskommunikation och introducera vårt nya koncept för våra finska kunder.

Strålfors är redan i dag en ledande aktör i Norden inom informationslogistik. Satsningen i Vanda är ett led i strategin att fortsätta växa inom denna bransch.

För ytterligare information vänlig kontakta:

Steinar Höistad, Strålfors
Chef Affärsområde Informationslogistik