Strålfors tar över en stor del av PBS logistikåtaganden i Danmark

Report this content

Strålfors har tecknat avtal med PBS (Payment Business Services) i Danmark om att ta över en stor del av deras logistikåtaganden. Avtalet gäller från den 1 februari 2008. De åtaganden som PBS har valt att outsourca till Strålfors avser främst print- och kuvertering.

- Genom att ingå ett samarbete med en stor nordisk aktör på marknaden för print får vi större flexibilitet och produktionskapacitet fördelad på flera platser. Dessutom kommer Strålfors att stödja våra åtaganden gentemot våra nordiska kunder, säger Flemming L. Jensen, VD på PBS.

PBS mission är att göra det enkelt och säkert att utväxla betalningar och information. Sedan 1968 har PBS utvecklat och tillhandhållit lösningar för betalnings- och informationssystem och är idag en av de ledande leverantörerna av betalningslösningar och relaterade tjänster till banker och verksamheter på den nordeuropeiska marknaden. PBS har över 900 medarbetare och hanterar över 1,5 miljarder transaktioner årligen.

Strålfors, en underkoncern till Posten AB, är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen, som omsätter 3,8 miljarder SEK, har tillverkning i 7 länder och 2100 anställda.

- Informationslogistik är Strålfors kärnverksamhet och vårt snabbast växande affärsområde, säger Keld Thorsen, VD för Strålfors Information Logistics AS i Danmark. Med övertagandet befäster vi vår ledande position i Norden inom informationslogistik och inte minst i Danmark.

För ytterligare information vänlig kontakta:

Keld Thorsen
Strålfors Information Logistics A/S