Hämta ut dina PostNord-paket med hjälp av digitalt ID-kort från BankID

PosNord erbjuder nu sina kunder ytterligare ett legitimeringsalternativ för att hämta ut paket via ombud –med hjälp av digitalt ID-kort från BankID. Genom att registrera ett digitalt ID-kort i Mobilt BankID kan PostNords kunder legitimera sig direkt i mobilen och hämta ut sina paket. Den nya tjänsten är något som efterfrågats och är ytterligare lösning för att göra paketleveranser så smidiga som möjligt, för både ombud och mottagare.

PostNord lanserar nu möjligheten att hämta ut paket med hjälp av ett digitalt ID-kort från BankID. Med denna lösning vill PostNord erbjuda ytterligare ett alternativ, för att skapa så smidiga lösningar som möjligt för sina kunder – oavsett hur man väljer att legitimera sig.

– Det digitala ID-kortet innebär att det nu finns ytterligare ett smidigt alternativ för våra kunder vid paketutlämning. Ibland glömmer man plånboken hemma, vilket vi anser inte ska stå i vägen för våra kunder när de vill hämta ut sina paket. Den nya lösningen är ett lika säkert och simpelt alternativ som, framförallt, gynnar våra kunder som inte har möjlighet att använda PostNord-appen eller fysisk legitimation, säger Mathias Olsson, chef för ombud på PostNord Sverige.

Hur skapar jag ett digitalt ID-kort?

För att kunna hämta ut ditt paket via digitalt ID-kort behöver kunden ha aktiverat ID-kortet på sin mobila enhet. Se tillvägagångssätt nedan.

1.      Du e-handlar och gör en beställning på nätet. Varan packas och levereras till ditt valda ombud.

2.      Du får en avisering med ditt försändelse-ID till ditt valda mottagaralternativ – PostNords app, sms, mejl eller brev.

3.      Du behöver ha aktiverat ditt digitala ID-kort innan genom att läsa in ett foto från ditt nationella ID-kort eller svenska pass.

4.      För att hämta ut ditt paket anger du ditt försändelse-ID i kassan och legitimerar dig med ditt digitala ID-kort.

Vi gör vardagen enklare! PostNord är ledande inom paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till alla privatpersoner och företag i Sverige och Danmark oavsett var de bor och verkar. PostNord kopplar ihop företag, myndigheter och privatpersoner och möjliggör affärer, handel och kommunikation i Norden. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens e-handel, distribution, logistik och kommunikation i Norden. 2022 hade koncernen cirka 26 300 anställda och en omsättning på 40,2 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com

Taggar: