Jenny Nyströms populära motiv på årets julfrimärken

Den 1 november släpper PostNord årets julfrimärken med några av Jenny Nyströms omtyckta illustrationer. Samtidigt släpps frimärken med vinterfåglar. Frimärkena finns att köpa hos ombud och på postnord.se.

- Att skicka julhälsningar är en populär tradition och helst vill svenskarna få hälsningen hem i sin postlåda. Vi skickar julkort med julfrimärken för att visa omtanke och göra mottagaren glad, säger Kristina Olofsdotter, chef PostNord Frimärken.

Jenny Nyström är en av våra mest älskade illustratörer och särskilt känd för alla sina julmotiv. Hon levde 1854 till 1946, och hennes bilder är fortfarande populära och efterfrågade. Årets julfrimärken visar ett urval av tomtar och andra julbilder.

Tänk på att posta dina julkort i tid. Med julfrimärken är sista dagen den 16 december, om brevlådan du lägger korten i töms på söndagar. Har brevlådan inte söndagstömning är sista dagen fredag den 14 december.

Samtidigt som julfrimärkena lanseras också frimärken för inrikes hälsningar med bilder av vinterfåglar. Djur och natur är populära frimärksmotiv och nu är det dags för bland andra domherren, pilfinken och blåmesen att pryda kuvert och kort med vinterhälsningar.

Läs alla fakta om frimärkena under Frimärksnyheter på postnord.se. http://www.postnord.se/information/om-postnord/om-frimarken/samla-pa-frimarken

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen cirka 31 000 anställda och en omsättning på drygt 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com