Nöjda mottagare ger Skincity Sweden PostNords pris

I samband med den årliga konferensen Retail Day i Borås, den 26 september delar PostNord för första gången ut priset PostNord CX Award. Skincity Sweden vinner priset för bästa sammantagna kundomdöme, medan Lindex och Cellbes tar hem pris för bästa leverans inom sin kategori.

Cirka två miljoner kundomdömen insamlade via PostNords app av positiva, neutrala och negativ karaktär har vägts samman för att koraden aktör som har det sammantaget bäst omdömet. Pris delas också ut i tre underkategorier för PostNords olika leveranslösningar – Varubrev, Collect och Hemleverans.

- Vi är stolta över att få utse Skincity Sweden till den e-handlare som fått bäst kundomdömen under året. Även Lindex och Cellbes ska vara mycket nöjda. Två miljoner mottagare är ett gediget underlag. Vi vet att leveransen är en av de avgörande faktorerna för att en konsument ska bli nöjd med sitt internetköp, säger Peter Hesslin, chef för e-handel och logistik på PostNord.

PostNords app har laddats ner cirka tre miljoner gånger. Appen ger mottagaren direktinformation om paketets väg fram till leverans och gör det möjligt att hämta ut paketet med e-legitimation. När mottagaren har hämtat ut paketet ges en möjlighet att ge ett kundomdöme direkt i appen. Det är dessa kundomdömen som ligger till grund för priset.

Under Retail Day presenteras också rapporten E-handeln i Norden 2019, som publiceras två gånger per år. I rapporten tydliggörs att det konsumenterna i Sverige, Danmark, Norge och Finland har gemensamt är att många tänker på hållbarhet när de e-handlar. Men skillanderna i hur de nordiska konsumenterna vill få sina paket levererade är fortfarande stora. Ladda ned halvårsrapporten E-handeln i Norden 2019 här.

Vinnare av PostNord CX Award 2019

• Sammantaget konsumentomdöme: Skincity Sweden AB
  • Kategori ”Collect”: AB Lindex
  • Kategori ”Varubrev”: Cellbes AB