PostNord levererar till bakluckan för Skistar

Allt fler företag väljer att använda sig av In-Car Delivery, en leveranslösning utvecklad av Volvo och PostNord som innebär att man kan få sina beställda varor levererade direkt i bakluckan. Nu ansluter sig även skidjätten Skistar till den populära tjänsten.

Skistar, som äger och driver Skandinaviens största skidanläggningar, startade sin e-handel – Skistarshop.com - för tre år sedan.

− E-handeln är superviktig för oss som är så säsongsbundna, för att kunna kommunicera med kunden året om och stötta dem även utanför skidåkningen. Vi försöker alltid jobba med så många relevanta leveranssätt som möjligt för att kunna ge kunderna ännu större valfrihet. In-CarDelivery är en spännande lösning för oss som vi ser fram emot att börja använda, säger Joakim Landgård, affärsområdeschef SkiStarshop.com.

Idag kompletterar e-handeln de sex befintliga fysiska butikerna i Sälen (2 st), Åre, Vemdalen (2 st) och Hemsedal. E-handeln är dock deras främsta kanal som de satsar stort på.

− 81 procent av alla e-handelskonsumeter tycker att det är viktigt att få välja på vilket sätt de ska få sin vara levererad, och nästan var femte konsument har valt att handla från en konkurrent för att de inte fått välja leveranssätt*. Så att kunna erbjuda leverans till bakluckan är onekligen en konkurrensfördel, säger Bea Andreasson, chef för budorganisationen, som ansvarar för In-Car Delivery, i PostNord Sverige.

Volvo In-car Delivery är ett samarbete mellan Volvo och PostNord. Alla som bor i Göteborg, Malmö och Stockholm, som kör en Volvo och är ansluten till Volvo On Call har möjlighet att få sina varor levererade rakt in i bakluckan av PostNord.

*Källa: PostNord, E-barometern Q2 2017

Om SkiStar
SkiStars utbud består av de fem största skidorterna i Skandinavien, den pittoreska alpbyn St. Johann i österrikiska Tyrolen samt Hammarbybacken mitt i centrala Stockholm. https://www.skistar.com/

Om Volvo In-car Delivery