PostNord skänker vykortshälsningar

Samhället är i en situation där många nära och kära inte kan träffas. Flera svenskar kan inte ta sig ut från sina hem och upplever ensamhet. Genom att ge bort 15 000 vykort från appen Riktiga Vykort hoppas PostNord kunna hjälpa till att sprida kärlek och värme i en speciell tid.

För att stoppa spridningen av covid-19 håller sig många svenskar hemma, isolerade från sin mamma, sina vänner eller barnbarn. Genom att skänka gratis vykort från appen Riktiga Vykort vill PostNord ge möjligheten att skicka en varm hälsning till familjemedlemmar och vänner som just nu är utom räckhåll.

- Det är många som sitter hemma och inte kan träffa sina nära och kära. PostNords uppdrag är att leverera post till hela Sverige och vår verksamhet rullar på, även nu när andra delar av samhället går på sparlåga. Vi vill därför dela med oss av möjligheten att leverera en varm hälsning hem till mor-och farföräldrars postlådor. Förhoppningsvis skänker det lite glädje i den här speciella situationen, säger Elisabeth Hansson, Head of Communication Services på PostNord.

Genom att ladda ned appen Riktiga Vykort och använda koden ”KRAM”* kan den som vill skicka en personlig vykortshälsning direkt hem till en familjemedlem eller vän. I appen kan man göra personliga vykort med hjälp av foton tagna med mobilen eller välja ett befintligt motiv. Möjligheten att skicka en gratis hälsning finns så länge de 15 000 vykorten räcker, koden gäller en per person.

Ladda ned appen i App store eller Google Play här.

*Ladda ner appen Riktiga Vykort för iOS och Android och använd koden KRAM. Koden gäller för ett vykort per person och under en begränsad tid men senast till söndag den 5 april 2020.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2019 hade koncernen cirka 29 000 anställda och en omsättning på 38,3 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com