Fördjupat samarbetet mellan Ellos Group och PostNord

PostNord har tecknat ett nytt treårsavtal med Ellos Group. PostNords uppdrag är att som nordisk logistikpartner säkra att Ellos Group idag och i framtiden har de mest effektiva lösningarna för varudistribution och att dessa är anpassade till konsumenternas allt högre och i vissa fall skiftande krav i respektive nordiskt land.

Ellos Group är med en omsättning på cirka 2,5 miljarder kronor ett av Nordens ledande e-handelsföretag med försäljning av kläder och textiler under varumärkena Ellos och Jotex. Ellos Group har en stark position i samtliga nordiska länder och över 80 procent av kundernas beställningar sker via internet.

Det nya avtalet mellan Ellos Group och PostNord innebär att samarbetet inom varudistribution på den nordiska marknaden breddas och fördjupas. Utöver redan befintliga uppdrag i samtliga nordiska länder får PostNord nu bland annat även helhetsansvar för varudistributionen på den norska marknaden.

- Vi är stolta över att vi fått fortsatt och utökat förtroende som Ellos Groups logistikpartner. Vi ska använda vår bredd och djupa kunskap inom varudistribution i samtliga länder på vår hemmamarknad Norden för att utveckla de bästa lösningarna som ger nöjda kunder för Ellos Group idag och i framtiden, säger Håkan Ericsson, VD och koncernchef PostNord.

E-handeln blir allt viktigare för PostNord som de senaste åren stärkt sin marknadsledande ställning på den kraftigt växande nordiska marknaden. Koncernen har idag nordiska logistiklösningar som omfattar hela kedjan från order och lager till varudistribution via utlämningsställen, hemleveranser samt brevbäring i Sverige och Danmark.  PostNord har cirka 5000 utlämningsställen jämnt fördelade mellan Sverige, Danmark, Norge och Finland.

- En avgörande framgångsfaktor för oss är att vi har en logistikpartner som kan den nordiska marknaden, både vad som förenar och skiljer när det gäller konsumenternas krav i de olika länderna. PostNord har visat att de med sitt breda logistikerbjudande och nordiska distributionsnätverk kan möta våra och våra kunders krav på hög kvalitet, snabbhet och flexibilitet på samtliga marknader i Norden, säger Hans Ohlsson, VD Ellos Group.

Vid frågor kontakta:
PostNord Medierelationer, tel 010-436 10 10

PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Koncernen hade 2012 en omsättning på 39 miljarder SEK och 40 000 medarbetare. Vi möter våra kunder under varumärkena Posten, Post Danmark, PostNord Logistics och Strålfors. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Läs mer om PostNord på www.postnord.com.

Taggar: