Hillevi Engström vald till ny styrelseledamot vid extra bolagsstämma i PostNord AB (publ)

En extra bolagsstämma i PostNord AB (publ) ägde rum den 1 februari. Stämman beslutade att godkänna aktieägarnas förslag om ny styrelseledamot.

Stämman beslutade om nyval av Hillevi Engström som styrelseledamot för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Hon ersätter Ulrica Messing som ställt sin plats i PostNords styrelse till förfogande.

Fullständigt protokoll från stämman kommer att finnas tillgängligt på www.postnord.com.

Vid frågor, kontakta PostNord Investor Relations, e-post ir@postnord.com

Kontaktperson Niklas Noreby: Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 februari 2022 kl. 09:30 CET.

PostNord
press@postnord.com

Vi gör vardagen enklare. PostNord är ledande inom paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till alla privatpersoner och företag i Sverige och Danmark oavsett var de bor och verkar. PostNord kopplar ihop företag, myndigheter och privatpersoner och möjliggör affärer, handel och kommunikation i Norden. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens e-handel, distribution, logistik och kommunikation i Norden. 2020 hade koncernen cirka 28 000 anställda och en omsättning på 38,7 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com