PosTrack sluter avtal med E.ON Gas

Report this content

Genom en positioneringstjänst från PosTrack har E.ON Gas förbättrat hanteringen av sina järnvägstransporter. Projektet har fallit så väl ut att tjänsten kommer att ingå i E.ON Gas erbjudande till företagets alla järnvägskunder.

E.ON Gas transporterar årligen cirka 60.000 ton gasol från Karlshamn till sin slutkund i Borlänge via chartrade tåg.

─ Med hjälp av tjänsten från PosTrack har vi fått mycket bättre kontroll över logistiken, säger Christoper Thelin, anläggnings- och logistikchef E.ON Gas. Vår slutkund får information via e-post när vagnarna kommer in på terminalen och kan planera tömningen i god tid. Det  underlättar för alla parter och innebär ett mervärde för våra kunder.

PosTracks tjänst innebär att godsvagnarna förses med pTags, spårbar gps-utrustning i litet format som kombineras med en webbtjänst. Den infördes till att börja med för en specifik kund men har fungerat så bra att den kommer att erbjudas till alla E.ON Gas kunder.

─ Vi uppskattar verkligen webbtjänsten som visar exakt var vagnarna befinner sig, hur och när de rör sig, beräknad ankomst samt eventuella avvikelser på grund av störningar på järnvägsnätet t ex, säger Christopher Thelin. Det är också viktigt ur säkerhetssynpunkt, skulle någon incident inträffa så sker kommunikationen snabbt och effektivt.

─ Vi ser fram emot fortsatt samarbete med E.ON Gas. Liksom många andra logistikföretag har de insett fördelarna med digitala verktyg för ökad kontroll av sina tillgångar, säger Håkan Andersson, VD och försäljningsansvarig på PosTrack.

Avtalet mellan PosTrack och E.ON Gas löper på fem år.

BILDER: klicka här för högupplösta bilder (välj 'multimedia') eller mejla eva@reftmark.se.

Håkan Andersson
VD och försäljningsansvarig
hakan.andersson@postrack.se

Om PosTrack